2026-06-29, 08:40
Medlem
Om jag har dollar och vill betala räkningar och inte vill få problem. Hur får jag in dom på mitt privata bankkonto smidigast? Tar man det via ett växlingskontor? In på mitt konto i en annan bank? Eller betalar man räkningarna på ett växlingskontor?
Senast redigerad av TRT55 2026-06-29 kl. 08:54.
Citera
2026-06-29, 09:03
Medlem
Varför inte gå till din bank och sätta in dem växlade?
Citera
2026-06-29, 09:07
Avstängd
Det finns Bankomat. Insättning möjligt. Belopp beroende på din bank. Ingen frågar. Växlingskontor brukar också ha möjlighet att hantera räkningar. Oavsett vilket växlingskontor du väljer, så behöver du legitimera dig, och uppge pengarnas ursprung.
Senast redigerad av PatricHbg 2026-06-29 kl. 09:46.
Citera
2026-06-29, 10:53
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Hade det varit vita pengar hade det knappast varit ett problem för TS…

Detta är snarare ett sätt för TS att skryta att han har lite pengar samtidigt söka sympati för hur krångligt det blivit för kriminella
Han har en intressant posthistorik. Det skulle vara kul att ta del av hans förehavanden de senaste tio åren. Fan vad han verkar ha strulat omkring och satt sig i ekonomiskt knepiga situationer!
Citera
2026-06-29, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför inte gå till din bank och sätta in dem växlade?

Därför då kommer banken att fråga om pengarnas ursprung och det vill jag undvika.
Citera
2026-06-29, 13:54
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRT55
Därför då kommer banken att fråga om pengarnas ursprung och det vill jag undvika.

Växla in sedlarna på olika växlingskontor, till exempel Forex bara en gång, alla Forexbutiker har samma datasystem, Forex i Kiruna ser att du var på Forex i Malmö igår.
Citera
2026-06-29, 17:17
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRT55
En lösning som bör funka är att fråga någon entreprenör med flexibel moral om hen, mot avgift givetvis, kan swisha pengarna, eventuellt via någon målvakt. Du kan nog hitta lämpliga kandidater vid ditt förortstorg.
Citera
2026-06-30, 09:19
Medlem
Citat:
Hade det varit vita pengar hade det knappast varit ett problem för TS…

Detta är snarare ett sätt för TS att skryta att han har lite pengar samtidigt söka sympati för hur krångligt det blivit för kriminella

Nu vet jag inget om ts men jag fick problem med att växla in dollars på forex bank fast det var vita pengar, jag hade till och med underlag vart jag hade köpt dem med mig (direkt från lönekontot). Det var kontanta dollar som jag skulle använda på en resa till usa som inte blev av olika anledningar. Personen på banken tyckte det var konstigt att jag inte hade växlat in dem tidigare då det hade gått närmare ett år och då kunde jag inte bevisa enligt henne att det verkligen var samma sedlar haha.. Detta var minst 10 år sedan så det lär vara annorlunda idag.
Citera
2026-06-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokerboy
Nu vet jag inget om ts men jag fick problem med att växla in dollars på forex bank fast det var vita pengar, jag hade till och med underlag vart jag hade köpt dem med mig (direkt från lönekontot). Det var kontanta dollar som jag skulle använda på en resa till usa som inte blev av olika anledningar. Personen på banken tyckte det var konstigt att jag inte hade växlat in dem tidigare då det hade gått närmare ett år och då kunde jag inte bevisa enligt henne att det verkligen var samma sedlar haha.. Detta var minst 10 år sedan så det lär vara annorlunda idag.

Löste det sig inte? De har skyldighet att fråga och ifrågasätta
Citera
2026-06-30, 09:55
Medlem
Citat:
Löste det sig inte? De har skyldighet att fråga och ifrågasätta

Nej jag fick inte växla in dem.
Citera
2026-06-30, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pokerboy
Nej jag fick inte växla in dem.

Hade du inget bra svar varför du väntat ett år?

De flesta hade nog gjort det när de kom hem och inte väntat. Kanske hade du planer på en ny reda men som inte blev av av något skäl?
Citera
2026-06-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Hade du inget bra svar varför du väntat ett år?

De flesta hade nog gjort det när de kom hem och inte väntat. Kanske hade du planer på en ny reda men som inte blev av av något skäl?

Den planerade resan blev inställd och då tänkte jag att jag skulle spara slantarna till ett annat tillfälle helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in