2026-06-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Det är en blå eller grön symbol med ränder på. Alltså inte pdf.

Det verkar som att du beskriver filikonen snarare än själva filen
Jag tror inte att den går att öppna som en textfil
Citera
2026-06-29, 10:12
Medlem
Citat:
Libre gick inte heller att öppna. Datorn säger ingenting. Timglaset blinkar och sen händer inget. Nu provade jag ett annat USB och det var samma problem på det
Du lyckades inte kopiera över filen till datorn?
Citera
2026-06-29, 18:00
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Det är en blå eller grön symbol med ränder på. Alltså inte pdf.
Jag misstänker att det inte är en "ren" text fil dvs att filändelsen är .TXT. När du klickar på filen i datorn vad öppnas det för program då? Det finns ju många olika "textformat". Allt ifrån det "simplaste" - som jag själv använder mest som öppnas med ANTECKNINGAR (NOTEPAD). Sedan har du ju Microsofts .DOC och det nyare .DOCX och även det populära .RTF som jag använder mycket på ett simpelt sätt ska konvertera ett rent textdokument till .PDF.

Om du klickar på filen på USB-minnet och väljer "ÖPPNA MED" vad kommer det upp för alternativ då?
Senast redigerad av elektronikfreak 2026-06-29 kl. 18:03.
Citera
2026-06-29, 21:04
Medlem
BackToHegels avatar
Det är inte svårt att skada filsystemet på en USB-sticka. Man kan t.ex. skiva sin textfil till den, men innan den hunnit skiva klart rycker man ur stickan! Då kan man få problem när man senare vill öppna den filen, eftersom den aldrig hann skrivas ner.

Så kör en kontroll av filsystemet på stickan. Återställ från backup vid behov (för man säkerhetskopierar all viktig information, självklart).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in