2026-06-28, 21:30
Medlem
Funderar på att skärma av med gardiner ifrån just SoundEscape i mån för sovalkov dock väldigt dyra men märks det så stor skillnad så betalar jag.

Ljuddämpande 21dB 3i1 heter "Serien"

Nån som har investerat i den eller liknande?

Tips på stabil sömlös gardinskena med 90 böj som det ska glida fritt utan att det hakar i..betalar för bättre kvalitet en engångs kostnad.

Mått är ca 3.8m x 2m
Citera
2026-06-29, 06:57
Medlem
Peltor är ett billigare val.
Eller vanliga gardiner med tjockare tyg.
Citera
2026-06-30, 16:23
Medlem
svengörans avatar
Har jobbat på kontor med ljuddämpande gardiner, ljudabsorberande mattor mm men det gjorde ingen märkbar skillnad.
Det som däremot gjorde skillnad var tavlor, bokhyllor med pärmar och annat som gjorde att ljudet inte studsade mot betongväggarna.
Jag tror du klarar dig bra med vilket tjockt tyg som helst framför din sovalkov och då kanske gärna något som kan dämpa ljus också.
Citera
2026-06-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Har jobbat på kontor med ljuddämpande gardiner, ljudabsorberande mattor mm men det gjorde ingen märkbar skillnad.
Det som däremot gjorde skillnad var tavlor, bokhyllor med pärmar och annat som gjorde att ljudet inte studsade mot betongväggarna.
Jag tror du klarar dig bra med vilket tjockt tyg som helst framför din sovalkov och då kanske gärna något som kan dämpa ljus också.

Kan ev. Bli en ny vägg som är isolerad med en ljud isolerad dörr samt akustikpanel istället. Nog samma peng i slut ändan.

Stort tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in