Igår, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag har varit med om vädervarningar, men aldrig att man rapporterar om åskväder på detta sätt, som om det är något helt nytt att åskan skall komma.

Starten på segeltävlingen Gotland Runt skjuts upp pga åska
Citera
Igår, 18:32
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/vader/askovader-drar-in-smhi-varnar/?utm_medium=Social&utm_campaign=EchoboxExpressen&u tm_source=Facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAYnJpZB Ewd0hPTVhWbEZTdkxrUzQ5RnNydGMGYXBwX2lkEDIyMjAzOTE3 ODgyMDA4OTIAAR4KIq4 pUGD5DBiB2KA-bLJsAzY19u8zlRZ992PkfYI-3HTfoF8aWe7aZcJf-Q_aem_RAFuY6oHAlLtFsbcklEgvg#Echobox=178263618 9

Tycker man överdriver lite?

Det är en helt vanlig åskväder, men man skriver som om det är en jätteovanlig och stor grej? Åskväder sker varje år?

Har denna åskväder någon koppling med värmeböljan som det pratas om? Man skriver hetta m.m, men jag tycker det inte varit så jättevarmt.

Varför varnar man för blixthalka när det inträffar?
Inte första gången det händer.

För att folk ska ta det försikigt och vara uppmärksamma kanke?
Citera
Igår, 19:56
Medlem
Citat:
Jag har varit med om vädervarningar, men aldrig att man rapporterar om åskväder på detta sätt, som om det är något helt nytt att åskan skall komma.
Fast om man struntat i väderprognoserna några dagar på grund av semester är det väl bra att man får en varning om nu myndigheterna känner till något om ett kraftigt åskoväder. Man kanske hade planerat att resa bort några dagar och tack vare varningen kom de ihåg att dra ut sladden till brödrosten, annars hade kanske blixten slagit ner i huset.
Citera
Igår, 23:22
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Jag har för mig att det är ett EU-krav. Ytterst för att det blir fler extrema väderhändelser på grund av global uppvärmning. Medierna hakar på eftersom det ger klick.

Hur menar du att extrema väderhändelser ökar ? Möjligen som TS påpekar fler artiklar men vi har ex färre dagar med höga temperaturer än på 1930-talet

Svenska värmerekordet är för övrigt.från 1938.
Senast redigerad av Nixter Igår kl. 23:24.
Citera
Igår, 23:48
Medlem
lagfrukts avatar
Man varnar för att folk har båtar på skönn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in