2026-06-30, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoBenimBoss
MGM flyttade till en 2:a på 53 kvadratmeter för 5 veckor sedan.
Där bor redan en man född -97 sedan 5 år tillbaka.
Känns som en flytt mer på papper än en verklig boende adress.
Jag vet inte om eller vad det skulle kunna ha för koppling, jag tyckte bara det stack ut rent tidsmässigt

https://mrkoll.se/person/Mehmed-Nurkovic-Norrbacksgatan-15-Malmo/DYuqcYfrDYuqulaTulaTkyqRaQdYQacYfrkyqRaQdYQasqqkue rA

Det föreföll även misstänkt för mig, och informationen om att MG, efter att ha anlagt branden på BO, sökte efter kvinnan som var upphovet till konflikten för att skada även henne, och efter att inte ha funnit henne försökte han tända eld på sig själv.
Citera
2026-06-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sahacada
Det föreföll även misstänkt för mig, och informationen om att MG, efter att ha anlagt branden på BO, sökte efter kvinnan som var upphovet till konflikten för att skada även henne, och efter att inte ha funnit henne försökte han tända eld på sig själv.

Var kommer den här informationen från? Betyder det att den maskade delen i häktningsframställan syftar till att MGM befinner sig på sjukhus?
Citera
2026-06-30, 19:40
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Var kommer den här informationen från? Betyder det att den maskade delen i häktningsframställan syftar till att MGM befinner sig på sjukhus?
Skulle absolut kunna stå ”Länssjukhus Ryhov Jönköping” i den maskade delen.
Citera
2026-06-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Skulle absolut kunna stå ”Länssjukhus Ryhov Jönköping” i den maskade delen.
Mycket troligt. Någon från Ryhov kanske?
Citera
2026-06-30, 19:51
Medlem
Citat:
En person har begärts häktad i sin utevaro, handlar fortfarande om mord.

https://www.jp.se/jonkoping/jp-direkt/?ifr-dir-postId=eb3205ee-ec1f-4f1f-a6c5-a275bcfbca67
Han greps i lördags morse, enligt häktningsframställan, men var uppenbarligen inte på plats under själva förhandlingen. Ändå är det inte iklickat att han häktas i sin utevaro, troligtvis för att de vet var han är? Var tanken att han skulle ha varit med först?
Senast redigerad av PIL 2026-06-30 kl. 20:00. Anledning: Tillägg
Citera
2026-06-30, 19:56
Medlem
Citat:

Var också min tanke, att han kanske är på sjukhus.
Citera
2026-06-30, 20:13
Medlem
Jag funderar över, hur tog han sig därifrån? Känns inte troligt att de hade varsin bil, eller?
Citera
2026-06-30, 22:45
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/man-begard-haktad-efter-bilbranden-utanfor-jonkoping?fbclid=Iwb21leASxCJNleHRuA2FlbQIxMQBzcnR jBmFwcF 9pZAwzNTA2ODU1MzE3MjgAAR6I5_jvwkkSuj3HYFurNgMUedAY 7aHJl1EgWvtWdOYkp8RACH-tyRK9CWt3KA_aem_1787LQGLGF- xbLogPnN-fA

Inget vi inte redan vet 🙄😒
Citera
2026-07-01, 13:44
Medlem
"Linda Agerlöv uppger samtidigt att hon inte kan ange skälet bakom att den misstänkte mannen inte kunnat inställa sig vid häktningsförhandlingen men säger att ärendet kommer flyttas till den stad i södra Sverige där mannen är hemmahörande.

Inte heller mannens advokat, Anders Segerblom, kan redogöra för omständigheterna bakom att mannen, som tidigare inte dömts för grov brottslighet, inte kunnat närvara i samband med häktningen.

I häktningsprotokollet framgår att advokaten inte kunnat inhämta den misstänktes inställning till brottet – och var den misstänkte befinner sig just nu är maskat i dokumentet.

– Jag kan tyvärr inte säga något i detta läget, säger Anders Segerblom."

https://www.jp.se/jonkoping/beskedet-har-inte-kunnat-prata-med-misstankta-mordaren/
Citera
2026-07-01, 13:47
Medlem
Det är uppenbart att mannen befinner sig på sjukhus. Kan han vara inom psykiatrin? Försökt begå självmord efteråt, eller kollapsat psykiskt? Om han vore skadad på sjukhus hade det inte behövt maskas på skedda vis, eller varit onämnbart.

Mannen hade också kunnat inställa sig via videolänk.
Citera
2026-07-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det är uppenbart att mannen befinner sig på sjukhus. Kan han vara inom psykiatrin? Försökt begå självmord efteråt, eller kollapsat psykiskt? Om han vore skadad på sjukhus hade det inte behövt maskas på skedda vis, eller varit onämnbart.

Mannen hade också kunnat inställa sig via videolänk.

Som jag skrev försökte MG ta sitt liv, men misslyckades för han hittades och greps. Innan dess letade han tydligen efter en kvinna som han också ville straffa, och som skulle vara orsaken till bråket mellan männen.
Citera
2026-07-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sahacada
Som jag skrev försökte MG ta sitt liv, men misslyckades för han hittades och greps. Innan dess letade han tydligen efter en kvinna som han också ville straffa, och som skulle vara orsaken till bråket mellan männen.
Din info har mer låtit som rykten, blandat med egna spekulationer.

Var kommer infon ifrån, att han ska försökt ta sitt liv?

Vem är kvinnan du nämner?
Senast redigerad av PIL 2026-07-02 kl. 00:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in