Citat:
Kan lova dig att även hon nog ser det som mer sannolikt att strypsex har ökat även i Sverige.
Men att hon alltså förhåller sig korrekt avseende vetenskapligt bevisad fakta i saken.
Att det är sällsynt med allvarliga men efter strypsex, gör ju inte strypsex till något icke klandervärt?
Risken att få men av att strypas är uppenbara, vare sig det handlar om frivilligt dito eller påtvingat, i sexuella sammanhang eller i misshandel.
Och hur sjukt är det inte i grunden att det överhuvudtaget förkommer?
vad blir nästa sexuella "grej"...? ahh om jag skjuter dig under sex så blir sexet såååå mycket hetare...?
Som jag skrev tidigare...vad fan är det med denna sjuka koppling mellan sex och våld i div. machokultur?
Men att hon alltså förhåller sig korrekt avseende vetenskapligt bevisad fakta i saken.
Att det är sällsynt med allvarliga men efter strypsex, gör ju inte strypsex till något icke klandervärt?
Risken att få men av att strypas är uppenbara, vare sig det handlar om frivilligt dito eller påtvingat, i sexuella sammanhang eller i misshandel.
Och hur sjukt är det inte i grunden att det överhuvudtaget förkommer?
vad blir nästa sexuella "grej"...? ahh om jag skjuter dig under sex så blir sexet såååå mycket hetare...?
Som jag skrev tidigare...vad fan är det med denna sjuka koppling mellan sex och våld i div. machokultur?
Åsikt och bekräftad kunskap är två olika saker. Vilket hon som forskare inom medicin är väldigt medveten om. Min tolkning är att hon blivit försiktigare i sina uttalanden om att strypsex ökat i Sverige ju längre hon forskat om det
Jag är av uppfattningen att det är helt ok att ha samtyckt strypsex om en gör det på ett ansvarsfullt sätt så att det inte blir en allvarlig skada.
En kan samtycka till strypsex som ger lindriga skador enligt svensk lag utan att det är straffbart.
Tanken bakom den här typen av lagstiftning är att vi ska kunna utöva idrott där det finns en viss risk för skador. Och det tolkas liknande vid samtyckta sexuella situationer.
Det är inte ett dugg sjukt. Den typen av tankegångar har vetenskapen släppt. På samma sätt som att homosexualitet inte längre räknas som en sjukdom. Och det här har funnits i århundraden. Det är inget nytt fenomen. De vetenskapliga studier som finns antyder att folk som håller på med samtyckt våld generellt är psykiskt friskare än genomsnittet av befolkningen.