2026-06-26, 14:08
Medlem
kyrkstockens avatar
För er som inte kan räkna.

130 miljarder är exakt två kärnkraftverk. som sverige hade behövt för att konkurrera med andra länder (men förstår man inte vad 130 miljarder är lär man inte förstå konkurrens).

och summan 130 miljarder är totalt, inte per år.
Citera
2026-06-26, 14:15
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polacker
Jag bor i ett LSS boende, hur mycket satsar LSS-vården på LSS, och varför satsar man inte pengar på att förbättra den vanliga människan, istället satsas det mycket på LSS-insatser i Sverige.

Den vanliga Sverige är inte handikappad, utan mår bra och gillar livet.

Sverige ger ukraina 130 miljarder årligen att kriga mycket av dessa pengar kan satas på polis, skola vård och omsorg.

Så vi kan ha det svenskt i Sverige igen, och lyckas.

Hur tror du det går med ditt LSS-boende om Ryssland invaderar Sverige? Det är därför vi stödjer Ukraina
Citera
2026-06-26, 16:11
Medlem
Sqrbankens avatar
Off topic men blev nyfiken på vilket funktionshinder du (ts) har? Själva frågeställningen i trådstarten begrep jag mig inte på fullt ut
Citera
2026-06-26, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Off topic men blev nyfiken på vilket funktionshinder du (ts) har? Själva frågeställningen i trådstarten begrep jag mig inte på fullt ut

Jag har Aspergers syndrom, högfungerande sådan. Jag hjälper till ibland ändå, med mitt område. Så jag är ingen dålig person.

Jag hade svårt att prata som barn, hade autism då när jag var yngre.
Citera
2026-06-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken

Citat:
Ursprungligen postat av Polacker
Jag har Aspergers syndrom, högfungerande sådan. Jag hjälper till ibland ändå, med mitt område. Så jag är ingen dålig person.

Jag hade svårt att prata som barn, hade autism då när jag var yngre.

Det där är skitsnack.

"Högfungerande asperger" är aldrig ett skäl för LSS och livslång arbetsbefrielse.

Dessutom är TS så pass utvecklingsstörd att det syns på honom.
Citera
2026-06-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Det där är skitsnack.

"Högfungerande asperger" är aldrig ett skäl för LSS och livslång arbetsbefrielse.

Dessutom är TS så pass utvecklingsstörd att det syns på honom.

Dessutom så är asperger numera pensionerad som diagnos och de som tidigare hade fått den får nu autism nivå 1.

Och de flesta med den nivån kvalificerar sig inte till ett LSS-boende utan om de behöver hjälp så får de någon timme boendestöd per vecka. De flesta med autism nivå 1 är inte heller sjukpensionärer utan jobbar på som de flesta andra om än med mindre anpassningar. Är de sjukpensionär så har de ofta en mängd andra diagnoser utöver autism.

Instämmer i din tolkning av TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in