Igår, 11:47
  #1
Administrator
admins avatar
Bakgrund: (FB) Flashback krånglar (Sammanfogad)

Bahnhof hade igår problem med en fiberkabel, och tvingades då lösa problemet temporärt.
Under eftermiddagen idag kommer vi flytta tillbaka till den tidigare (och snabbare) uppkopplingen, vilket kommer resultera i ett kortare driftavbrott. Uppskattningsvis 10 minuter. Driftavbrottet planeras utföras vid 14-tiden idag.

admin
Citera
Igår, 12:14
  #2
Avstängd
Handlar det egentligen om att Säpo på uppdrag av Nato har kommit överens med Bahnhof-VDn att installera trojaner i form av storskalig massavlyssning av nätverket? Erkänn.
Citera
Igår, 12:41
  #3
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Handlar det egentligen om att Säpo på uppdrag av Nato har kommit överens med Bahnhof-VDn att installera trojaner i form av storskalig massavlyssning av nätverket? Erkänn.
Du är något på spåren kanske...

Han som är VD på Bahnhof är dock rätt känd för att skita i litegrann - speciellt när det handlar om integritet och privatliv. Men detta kanske har förändrats. Generellt rätt betrott företag vad gäller integritet.
Citera
Igår, 13:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Handlar det egentligen om att Säpo på uppdrag av Nato har kommit överens med Bahnhof-VDn att installera trojaner i form av storskalig massavlyssning av nätverket? Erkänn.

Nato har väl en egen underrättelsetjänst, som tvivelsutan numera är mycket aktiv i Sverige, man behöver knappast SÄPOs tillstånd för något man företar sig.
Citera
Igår, 13:20
  #5
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Handlar det egentligen om att Säpo på uppdrag av Nato har kommit överens med Bahnhof-VDn att installera trojaner i form av storskalig massavlyssning av nätverket? Erkänn.

nej, det handlar bara om att bahnhof använder gamla fiskelinor som fiberkabel...

Nåja, problemen brukar ligga i att fibertransceivers har lite begränsad livslängd och behöver bytas kanske var 10e år. Har man gott om fiber så kör man kanske med redundans på två fibrer och då kan man lösa det utan driftstopp. Vi brukar dessutom öka från 10Gb till 25Gb när vi byter om utrustningen klarar det för prisskillnaden mellan 10 och 25GB sfper är minimal numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in