Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsMullenss
Handlar det egentligen om att Säpo på uppdrag av Nato har kommit överens med Bahnhof-VDn att installera trojaner i form av storskalig massavlyssning av nätverket? Erkänn.
nej, det handlar bara om att bahnhof använder gamla fiskelinor som fiberkabel...
Nåja, problemen brukar ligga i att fibertransceivers har lite begränsad livslängd och behöver bytas kanske var 10e år. Har man gott om fiber så kör man kanske med redundans på två fibrer och då kan man lösa det utan driftstopp. Vi brukar dessutom öka från 10Gb till 25Gb när vi byter om utrustningen klarar det för prisskillnaden mellan 10 och 25GB sfper är minimal numera.