2026-06-27, 00:06
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Kul, då kanske det finns hopp.

Jag tycker dessutom att flera av de unga SD-tjejerna på tiktok (och killarna förstås) är hårdare än vad Åkesson är. Åkesson behöver bytas ut.
Citera
2026-06-27, 00:43
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag tycker dessutom att flera av de unga SD-tjejerna på tiktok (och killarna förstås) är hårdare än vad Åkesson är. Åkesson behöver bytas ut.

Oj, där ser man. Kul med en åsikt. Jag har inte tiktok så jag kanske missar en del brus i samhället. Är det så att det finns kvinnor som inte är blåsta så är det ju en fantastisk nyhet!

Ja, Åkesson skulle kunnat rotera nu. Dock har sd gjort vad de kunnat givet förutsättningarna. En stor fråga blir väl var politiken tar vägen efter 2026. Det blir lite olika vägval beroende på om SD hamnar i eller utanför den regerande sidan. Jag kan inte låta bli att se fördelar med att tidö förlorar faktiskt. Dels åker L ut vilket bör firas. Men sen ger det chansen för sd att återgå till att pressa debatten bort från kläggande och politisk korrekthet. Men bäst vore om tidö vann, och med reell kraft kunnat styra Sverige i en bättre riktning.
Citera
2026-06-27, 13:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Oj, där ser man. Kul med en åsikt. Jag har inte tiktok så jag kanske missar en del brus i samhället. Är det så att det finns kvinnor som inte är blåsta så är det ju en fantastisk nyhet!

Ja, Åkesson skulle kunnat rotera nu. Dock har sd gjort vad de kunnat givet förutsättningarna. En stor fråga blir väl var politiken tar vägen efter 2026. Det blir lite olika vägval beroende på om SD hamnar i eller utanför den regerande sidan. Jag kan inte låta bli att se fördelar med att tidö förlorar faktiskt. Dels åker L ut vilket bör firas. Men sen ger det chansen för sd att återgå till att pressa debatten bort från kläggande och politisk korrekthet. Men bäst vore om tidö vann, och med reell kraft kunnat styra Sverige i en bättre riktning.

Jag såg t.ex. nyligen en tiktok-video där en ung blond tjej i Ungsvenskarna lagt upp en video där hon och hennes partikollegor säger att man inte är japan bara för att man åker tunnelbana i Tokyo. Dvs de står fast vid Åkessons bevingade ord som Åkesson själv verrkar ha glömt bort. Finns även andra kul edgy videor på tiktok från Ungsvenskarna, och många är från tjejer.

Ledaren Denice Westerberg t.ex är ju fenomenal. Du känner väl till Denice?

Jag säger som Offevilja: leve ungdomen!

Edit: klart Tidö ska vinna! Annars åker vi ner i Dantes helvete!
Citera
2026-06-27, 17:30
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Jag såg t.ex. nyligen en tiktok-video där en ung blond tjej i Ungsvenskarna lagt upp en video där hon och hennes partikollegor säger att man inte är japan bara för att man åker tunnelbana i Tokyo. Dvs de står fast vid Åkessons bevingade ord som Åkesson själv verrkar ha glömt bort. Finns även andra kul edgy videor på tiktok från Ungsvenskarna, och många är från tjejer.

Jo Denice är bra.

Det där med Japan är ju så självklart. Jag kan även dra det lite längre och säga att jag inte skulle bli sur ifall japanerna bestämde att de inte vill ha för många svenskar i sitt land. Det är deras land och precis som i sitt egna hus så bestämmer man vem man släpper in eller inte. Samma princip gäller givetvis även i Sverige.
Citera
2026-06-27, 17:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jo Denice är bra.

Det där med Japan är ju så självklart. Jag kan även dra det lite längre och säga att jag inte skulle bli sur ifall japanerna bestämde att de inte vill ha för många svenskar i sitt land. Det är deras land och precis som i sitt egna hus så bestämmer man vem man släpper in eller inte. Samma princip gäller givetvis även i Sverige.

Precis. Men jag blev förvånad när du sa att det inte finns så många kvinnor i Sverige med vettiga politiska åsikter. Det finns det visst. Åkesson borde gå en kurs hos de unga SD-kvinnorna. En annan SD-kvinna som är fantastisk - om än inte ung - är underbara Jessica Stegrud!
Citera
2026-06-28, 06:29
Medlem
Epimaness avatar
Så, kommer SD slänga ut ungsvenskarna också när de är sådär radikala?
Citera
2026-06-28, 15:40
Moderator
Diagorass avatar
Politiker --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
2026-07-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Jag är så less på att se alla politiker’s ansikten stå och ljuga och prata om en massa skit. Jag tror sverige helt ärligt skulle behöva en ända dominant man som styrde och bestämde exakt allt över en tid för att kunna få kontroll på detta urartade snart u-land.

Det funkar inte att ha en massa HBTQ vänsterpartister eller miljö-femenister i rasta flätor som vill lägga 10 miljoner på konst med gay-tema. Eller massa islamister som i smyg infiltrerar och islamiserar vårat fina land, som vår mormor och morfar har gått in med livet som insats hela livet, och jobbat tills dom nästan stupar. Eller skjutningarna och gängen, eller 18 timmars väntetid på akuten pga 30 somaliska familjer sitter före dig och väntar på att deras 8 barn i familjen ska undersökas.

Alltså, vi är för helvetet vikingar. Vi har vikinga-blod i våra gener. När ska det räcka för att vi svenskar helt ska tappa det, och sluta knyta våra nävar i fickan som små bitchar och ge oss ut på gatorna och en gång för alla visa att det för helvetet räcker?!

Vi behöver skicka ut varenda politiker och ta in en riktigt sund och vettig man som styr landet med järnhand! Rensa upp och börja om från början.
Det finns inget annat. #ResetSweden

Vad ska du göra åt saken din "viking" ? Fortsätta internetkriga i din källare och skylla på hbtq och invandrare? 🥱😆
Citera
2026-07-05, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Det som måste krossas är oligarkin. Dom rikaste av de rika vill att de stora massorna ska bråka om sånt som du tar upp i din trådstart.

Börja demonstrera för att "eliten" ska beskattas precis som alla andra, om du vill ha ett bättre samhälle.

Dom rika ska betala såpass mycket i skatt så att det känns för dom, precis som det gör för vanligt folk.
Citera
2026-07-05, 23:36
Medlem
Citat:

Denice en kopia av Ebba. Otäckt som bara den.
Citera
2026-07-05, 23:48
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Vi behöver skicka ut varenda politiker och ta in en riktigt sund och vettig man som styr landet med järnhand! Rensa upp och börja om från början.
Det finns inget annat. #ResetSweden

Jag minns att Pär Holmgren (meteorologen och miljöpartisten) troligen har lite sådana ambitioner men det kanske är "fel man på fel plats" s a s (Greta Thunberg lär ju även hon ha sådana ambitioner).

Från google AI:

Debatten om Pär Holmgren (MP) och "miljödiktatur" bottnar i uttalanden han gjorde vintern 2018. Han fick då kritik från bland annat ledarsidor för att ha uttryckt att demokratiska processer ibland kan vara ett hinder för snabba klimatåtgärder, och att vissa klimatproblem kanske hade varit lättare att lösa i en diktatur.Holmgren har själv tillbakavisat anklagelserna och kallat påståendena om att han skulle vara motståndare till demokrati för absurda. Han har förtydligat att han värnar demokratin men att klimatförändringarnas natur kräver bindande internationella överenskommelser.

I "det nya landet" finns det tyvärr ingen väg tillbaka. Den enda vägen är framåt - frågan är bara framåt på vilket sätt. Personligen hade jag dock velat se Sverige ta åtminstone ett kliv tebax och fokusera primärt på inre angelägenheter ist för utländskt inflytande och involvering men detta steg har väl omöjliggjorts helt iomed EU-inträdet och även NATO-inträdet. Fan vet vart det egentligen bär hän för landet
Citera
2026-07-06, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Sverige är byggt på att vi samarbetar. Att ingen tar mer än vad den behöver och är ärlig. Det behövdes då vårt kalla klimat gör att vi måste vara försiktiga, ett felsteg och det var kört.

Nu består vi till stor del av en befolkning med helt andra värderingar. I många yngre åldersgrupper är de kanske t o m i majoritet.

Men din mormor och farmor må ha jobbat men de har också med sin naiva inställning sett till att det blivit som det är idag. Många vill lyfta fram pensionären som något oskyldigt offer medan de egentligen öppnade dörren till helvetet. De kan om de har tur slippa undan de dåliga konsekvenserna vissa kanske t o m gick bort i början av 2000-talet och märkte inte ett skit av det ghettosamhälle de röstat fram och möjliggjort.

Men alla invandrare är inte dåliga, det finns många bra men det är mycket märkligt att man inte vill göra sig av med de som inte assimilerar sig. En del verkar istället skapa ett form av Borg-samhälle (Star-trek) där de istället får samhället de flyttat till att anpassa sig efter dom. Det bakvända alltså.

Tyvärr har väst själv tagit dödssprutan i form av suicide by empathy. Vi är toleranta mot intoleranta och då slutar det bara på ett sätt…
Vi har t o m blivit så blinda att vi inte ens kan säga vem som är svensk. Det är ett symtom på hur vår konflikträdsla sakta låter oss utrota oss själva.
Men alla civilisationer faller förr eller senare och vi står nog där nu, på kanten och vi är snart bortglömda och Sauron härskar åter.

Men varför oroa sig? Det som händer det händer. Många folkslag har varit i samma position och nu kan vi bara läsa om dom i historieböckerna. Men det som är speciellt med vårat öde är att vi själva släppt in de giftiga och sedan gått runt med kejsarens nya kläder och förbannat alla som sagt att vi är nakna.

Vi är konstigt nog mer egoistiska än någonsin men skänker samtidigt bort hela vår framtid till bedragare… vi är helt enkelt sjuka och något botemedel tycks vi inte kunna finna. Men det är förnedrande att vi dessutom uppmuntrar det som sker.

Lösningen är nog att de skötsamma invandrarna gör revolution och kastar ut sina egna orcher. Men sker det?

Du har 100% rätt. Så fantastisk bra formulerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in