2026-06-26, 07:07
Medlem
Bra, hoppas det blir samma i EU och att era kinesbilar blir värdelösa. Skyll er själva som säljer er själ till den kinesiska staten för att ni likt barn impulsköper dynga för att det känns coolt i stunden.
Citera
2026-06-26, 07:33
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Bara om sentry är på, är det avstängt används inga kameror när bilen är parkerad.
Det är vad du ska tro förstås.

Om du läser mitt meddelande igen ser du att jag specifikt avsåg när sentry mode är avstängt, och kameran innanför vindrutan ändå smälter frosten när det är kallt.

Kanske inte konstant är på men det är ganska avslöjande när kameran smälter isen långt efter bilen parkerats och stängts av.
Citera
2026-06-26, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Att Teslas kameror används när man valt att stänga av dem helt avslöjas på vintern när frosten smälter precis vid kameran över natten.

Kina är sannolikt ännu värre.

Är det på vissa modeller? För det händer inte på min utan först när jag defrostar hela bilen.
Citera
2026-06-26, 07:53
Medlem
Studsbolls avatar
Det är såklart det kinesiska ägandet som är problemet; det handlar inte om själva bilen. Och det ÄR korrekt att alla kinesiska bilar hämtar in information oavbrutet, precis som USA gör med Tesla, även om den statliga kopplingen inte är lika uppenbar.
Citera
2026-06-26, 08:01
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alreadyexperienced
Byta från KIA? Småbilar från KIA t ex ev3 kan man förstå ett byte men kolla vad däcken till en ”Volvo” kostar. Fick en prisuppgift på 40000 för vinterdäck. När elbilen är tre år gammal har KIA 4 år kvar på garantin - mer än Polestar har från början. Däremot att byta från Tesla verkar rimligt.
Det där är nog något som elbilsägaren eller den blivande elbilsägaren blundar för.

Men vi får hoppas man kan utveckla kraftfullare och lättare batterier samt att de är billigare och enkla att byta. Då är elbil ett givet val. Men där är vi inte ännu.

Men hur ser däckkostnaden ut för en standardelbil? Ta t ex en svenssonTesla.
Citera
2026-06-26, 08:30
Moderator
Citat:

Om du läser mitt meddelande igen ser du att jag specifikt avsåg när sentry mode är avstängt, och kameran innanför vindrutan ändå smälter frosten när det är kallt.

Kanske inte konstant är på men det är ganska avslöjande när kameran smälter isen långt efter bilen parkerats och stängts av.
Jag behöver inte läsa ditt inlägg igen för att veta att det inte förhåller sig så, värmen runt kameran i vindrutan slås på om bilen sätts till förvärmning eller om sentry är på, uppfylls inte nåt av villkoren så värmer den inte. Så är det, du får gärna testa själv så du slipper tro på mig eller andra ägare som också vet.
Citera
2026-06-26, 09:22
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Svaren i tråden antyder att den välbeställda svenska medelklassen som kör kinapuffarna p0lestar och volv0, står på Partiets sida,
emot Det Onda U S A .

Partiet, styr med järnhand sina bil-koncerner som med inbyggd elektronik övervakar svenska el-bilsägare.

Guldigt.

Naiviteten bland utbildade svenskar, är i Weltklass.
Citera
2026-06-26, 09:33
Medlem
Bra att man förbjuder dom så att inga oskyldiga konsumenter blir lurade att köpa dyra 2.5 tons Polestars som kommer vara värdelösa ändå när märket försvinner.
Citera
2026-06-26, 09:37
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Kina och EU bör svara på detta med att förbjuda försäljning av Tesla i Kina och EU.

Kina och EU? Ni kommunister alltså.

Kina är västs fiende och det är ypperligt att polestar blockeras. Volvo och polestar är inte längre svenska bolag utan kinesiska.
Citera
2026-06-26, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Bra, hoppas det blir samma i EU och att era kinesbilar blir värdelösa. Skyll er själva som säljer er själ till den kinesiska staten för att ni likt barn impulsköper dynga för att det känns coolt i stunden.
Man kan fråga sig vem har mest inflytande att ställa till med saker för en privatperson. Staten i Kina, Sverige eller USA?
Citera
2026-06-26, 10:16
Medlem
Ser framför mig en kraftig prispress på Polestar-bilar i Europa, när utbudet från USA dirigeras om till vår marknad. Perfekt läge för privatleasing 2027 – mycket bil för pengarna och bilfirman tar riskerna med andrahandsvärdet.

Ni som oroar er för "övervakning" - vad är det för hemlig information ni är rädda ska läcka till Kina? Tror ni kinesiska regeringen bryr sig om hur ni kör samma sträcka till jobbet varje dag?
Citera
2026-06-26, 10:43
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Det är väl bara att skymma kameran med svart eltejp? Om man är rädd för att bli övervakad..

Polestar är väl bara en extra-dyr Kina-Volvo? Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in