Citat:
Ursprungligen postat av
SaboMuggade
Om man skulle starta följande tråd
"Barn till snusare löper större risk för astma" och länkar till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/Pdjx40/barn-till-snusare-loper-storre-risk-for-astma
Så skulle några få säga (Jag klickar ej på Aftonhoran blablabla)
Så även om man skulle länka till typ Fria Tider då hade mängder svarat de ej tänker läsa naziblaskan och kräva att man länkar till studien...(kan bli ett jävla letande och om studien är på exempelvis spanska så blir det ju ej så enkelt för oss som inte kan språket)
Detta anser jag vara otroligt tröttsamt och borde bli en ny regel.
Sjävklart skall man kunna säga "Nåväl jag har mycket till övers för ********* men om artikeln blablabla" så är det okej.
Jag tycker forumet lusas ned av alla som berätta vilka medier som de bojkottar.
Vad anser andra?
Man länkar förslagsvis till originalkällan.
Möjligt undantag är ifall denna inte är på svenska, då kan det vara lämpligt att istället länka till en svensk artikel om samma ämne.
Ifall Aftonbladet skriver om en nyhet, och Fria Tider gör en artikel baserad på Aftonbladets artikel, så kan man ju alltid länka till båda. Att länka till Fria Tider istället för Aftonbladet förutsätter ju att artikeln i Fria Tider innehåller uppgifter som Aftonbladet utelämnat eller saknar.
Att någon vägrar läsa vissa medier är en ickefråga, och ifall någon postar det i tråden så är det sannolikt OT (regel 0.03.)
Är det en bra artikel på Nordfront så är det givetvis helt OK att länka till den. Vill någon inte klicka på länken så är ju detta endast ett problem för den som vägrar besöka vissa sidor. Uppgiften är sannolikt inget som behöver kommuniceras i tråden, och om så är fallet, så förutsätter det att uppgiften är on-topic.
Att vissa är lättkränkta och har beröringsskräck är möjligen ett problem för de berörda, men inget som vi övriga behöver ta hänsyn till.
admin