2026-07-06, 23:09
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Jag vet inte vad det är du inte greppar men säger vänsterblivna att Israel begår ett folkmord när dom inte gör det så är det knappast bakvänt att påpeka detta, man har kapaciteten men begår och inte begår ett folkmord beroende på hur det passar känslovallningarna för dagen bland sittkissarna.

Hur ska du ha det, varför begår man detta folkmord i en takt där det mördade folket hinnar avla sig undan utplåning i ett hisnande tempo, vad är strategin med att genomföra världens sämsta folkmord, vill man medvetet portionera ut bilderna av sig själv som ondskan till flera generationer för att spä på judehatet för det är en cool flex att vara världens mest hatade folk?

Är judarna så självsäkra och bortkopplade från verkligheten att dom har noll koll på hur det så kallade folkmordet kunnat lösas på ett bättre sätt eller är det helt enkelt så rent logiskt att det inte pågår nåt folkmord.

Den enda som pratar om folkmord här är du. Ännu ett mantra, som du bara mal och mal.

Befolkningen i Gaza kan bli, och blir, utsatta för övergrepp även om det inte faller under benämningen folkmord.

Befolkningen i Gaza bör inte tacka Israel för att dom ej dödat ännu fler.

Israeliska företrädare bör sluta använda högre dödstal i andra konflikter som ett vertyg för att förminska sitt eget lands övergrepp.

Den israeliska ingruppsmentaliteten har skenat fullständigt.
Citera
2026-07-07, 05:44
Avstängd
Citat:
Det måste ändå vara det mest skrattretande jag läst på länge, arabvärlden har lyckats vända hela väst mot dom, dom har ingen image att rädda, dom skulle kunna slakta alla i Gaza och folk hade inte tyckt annorlunda om dom för det.
USA har väl inte vänt sig mot dom? Så länge dom styr USA så kan dom fortsätta mörda.
Citera
2026-07-07, 11:08
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Den enda som pratar om folkmord här är du. Ännu ett mantra, som du bara mal och mal.

Befolkningen i Gaza kan bli, och blir, utsatta för övergrepp även om det inte faller under benämningen folkmord.

Befolkningen i Gaza bör inte tacka Israel för att dom ej dödat ännu fler.

Israeliska företrädare bör sluta använda högre dödstal i andra konflikter som ett vertyg för att förminska sitt eget lands övergrepp.

Den israeliska ingruppsmentaliteten har skenat fullständigt.

Ja det är bara jag som maler på om folkmord vareviga dag, det är jag, bra så, låt oss då stryka ett streck över det hela, det pågår absolut inget folkmord i Gaza eller på palestinier i stort och har aldrig gjort, det är bra att vi kan vara överens om rena fakta här.
Citera
2026-07-07, 11:13
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
USA har väl inte vänt sig mot dom? Så länge dom styr USA så kan dom fortsätta mörda.

När militär och polis dödar någon i tjänsten kallar man det väldigt sällan för mord. Inte ens de allierades eldbombningar av civila under andra världskriget benämner historiker som massmord. Varför har så kallade palestinier en särställning i er vänsterblivna världsbild, vad gör dom så speciella?
Citera
2026-07-07, 11:16
Avstängd
Citat:
När militär och polis dödar någon i tjänsten kallar man det väldigt sällan för mord. Inte ens de allierades eldbombningar av civila under andra världskriget benämner historiker som massmord. Varför har så kallade palestinier en särställning i er vänsterblivna världsbild, vad gör dom så speciella?
Jag kallar eldbombningarna av över 60 japanska städer för massmord. Eller Dresden. Eller alla terrorbombningar. Och jag är inte vänster.
Citera
2026-07-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ja det är bara jag som maler på om folkmord vareviga dag, det är jag, bra så, låt oss då stryka ett streck över det hela, det pågår absolut inget folkmord i Gaza eller på palestinier i stort och har aldrig gjort, det är bra att vi kan vara överens om rena fakta här.

Deal! Etnisk rensning och krigsbrott duger gott för mig.
Citera
2026-07-07, 12:01
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Deal! Etnisk rensning och krigsbrott duger gott för mig.

Krigsbrott står araberna för väldigt många fler, gömmer sig i fredade byggnader som sjukhus och skolor, strider bakom civila som mänskliga sköldar, strider i civila kläder, håller gisslan, våldtar sagda gisslan men det är de israeliska brotten vi ska fokusera på för dom stackars araberna är bara små oskyldiga offer.

Ja dom bör rensas ut, det djupt radikaliserade folket som kallar sig palestinier kan inte ingå i staten Israel, samexistens är inte möjlig, det är etnisk rensning eller folkmord som är lösningen här, annars kommer konflikten att pågå i all oändlighet eftersom avradikalisering av den muslimska befolkningen inte är vidare trolig.

Etnisk rensning var det inte många som knorrade över när det hände finnar på karelska näset eller tyskar i sudetenland och ostpreussen. Knappt någon bryr sig om serberna som rensades ut från Kosovo heller för den delen men nånstans är detta påhittade folk vars enda markör är en extrem radikalisering en helig ko och måste bo kvar i ett land man till stora delar invandrat till och inte bidragit till i dess förvandling från ett ökenlandskap till en bördig nation. Det stora problemet är väl egentligen att inget annat arabland vill ta emot dom just för att dom är så radikaliserade och har försökt kullkasta samhällsordningen varthän dom fått en fristad; Libanon, Jordanien, Egypten & Kuwait.
Citera
2026-07-07, 12:19
Medlem
Citat:
Krigsbrott står araberna för väldigt många fler, gömmer sig i fredade byggnader som sjukhus och skolor, strider bakom civila som mänskliga sköldar, strider i civila kläder, håller gisslan, våldtar sagda gisslan men det är de israeliska brotten vi ska fokusera på för dom stackars araberna är bara små oskyldiga offer.

Ja dom bör rensas ut, det djupt radikaliserade folket som kallar sig palestinier kan inte ingå i staten Israel, samexistens är inte möjlig, det är etnisk rensning eller folkmord som är lösningen här, annars kommer konflikten att pågå i all oändlighet eftersom avradikalisering av den muslimska befolkningen inte är vidare trolig.

Etnisk rensning var det inte många som knorrade över när det hände finnar på karelska näset eller tyskar i sudetenland och ostpreussen. Knappt någon bryr sig om serberna som rensades ut från Kosovo heller för den delen men nånstans är detta påhittade folk vars enda markör är en extrem radikalisering en helig ko och måste bo kvar i ett land man till stora delar invandrat till och inte bidragit till i dess förvandling från ett ökenlandskap till en bördig nation. Det stora problemet är väl egentligen att inget annat arabland vill ta emot dom just för att dom är så radikaliserade och har försökt kullkasta samhällsordningen varthän dom fått en fristad; Libanon, Jordanien, Egypten & Kuwait.

I denna tråd är frågeställningen ställd utifrån Israel, så därför är det också rimligt att fokusera på just dom.
Citera
2026-07-07, 21:00
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
I denna tråd är frågeställningen ställd utifrån Israel, så därför är det också rimligt att fokusera på just dom.

Så i direkt jämförelse nej, dom gör aldrig nånsin nåt fel, dom slåss mot extremister som odlar barn bara för att dö i självmordsattacker eller som människooffer för att vinna propagandasegrar. Tråden kan stängas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in