2026-06-25, 13:13
Medlem
PappaTribes avatar
Troligtvis åkt på nån inflammation i ena hälsenan kan knappt gå på ena foten, någon som haft tidigare?

Vad hjälper?
Citera
2026-06-25, 15:17
Medlem
Jag hade detta, tror jag, ganska nyligen. Anledningen för mig var för att jag testade så kallade "barfotaskor" och gick en längre sträcka med dessa.
Men med det sagt så har jag inget mer att komma med. Ingen lösning eller så. Vill minnas att jag genomled det bara. Gick la över efter 2-3 dagar ungefär för mig. Det var inte helt omöjligt att gå, men det blev en del haltande.
Citera
2026-06-25, 15:38
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Troligtvis åkt på nån inflammation i ena hälsenan kan knappt gå på ena foten, någon som haft tidigare?

Vad hjälper?

Hälsenan blir bättre av sökfunktionen.

https://www.flashback.org/sok/H%C3%A4lsenan%20?f=97
Citera
2026-06-25, 17:32
Medlem
Kan bara säga såhär; har haft inflammationer i ryggmuskeln flertalet ggr och det som (bevisligen) hjälper är just gurkmeja.

För kroppen dock att ta upp det ordentligt behövs ngt med antingen peparin eller kapsaisin (peppar elelr cayenne eller ngt åt det hållet).

Så, jag brukar blanda en shot med gurkmeja och peppar, i ett glas med vatten. Inte så jävla gott kan jag säga men det ger absolut effekt och man slipper ta en massa piller med bieffekter som Ipren eller Naproxen.

Håll andan när du sväljer shoten och klunga direkt ngt godare för att maska smaken bara. Som tips.

Tror inte det behövs så mkt som jag brukade ta utan vi snackar typ en tesked max (jag gjorde det med typ en matsked 3 ggr per dag för jag visste inte bättre men ingen skada skedd iaf).

Det här är mot inflammation generellt. Dock vet jag inte hur det är om du har ngt som aktivt konstakt inflammerar och om det i så fall kan motverka tillräckligt bra eller inte. Lite av en kostfråga också men men. Du har inget att förlora på att testa.

Finns för övrigt färdiga piller med just gurkmeja/peppar att köpa men har man redan en stor dunk krydda som man köpt för att man gillar storpack så kan man ju bara blanda sitt eget.
Citera
2026-06-25, 17:39
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:

Vad hjälper?
Viktnedgång
Hålfotsinlägg som vrider upp fotvalvet vid gång
Eller gå i jumpadoja, även hemma
Kortison
Uteslut gluten ur kosten
Fasta i en vecka
Citera
2026-06-25, 18:24
Medlem
Du har nog gått för mycket med träskor eller tofflor. Ta ett badlakan å under tårna och dra foten uppåt i nån timme. Dvs stretcha ordentligt. Om inte d hjälper ta ipren i några dagar. Men viktigast av allt...använd riktiga skor!
Citera
Igår, 06:19
Medlem
Citat:

Vad hjälper?

Tiden läker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in