Idag, 12:37
  #1
Medlem
Detta innebär att en ny brottstyp, psykisk misshandel, införs i brottsbalken för att ytterligare tydliggöra att psykiskt våld är ett brott.

Med denna lag som kan ge 4 års fängelse , blir det alltså straffbart att kalla någon horunge , eller på annat sätt vara aggressiv verbalt mot annan person.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/proposition/2026/02/prop.-202526138&ved=2ahUKEwi14My_oqKVAxWCUlUIHZXtHbYQFno ECCoQAQ&usg=AOvVaw0pDzRkdsxsa4rjk0Ul7lQ1

__________________
Senast redigerad av Halvtrasch Idag kl. 13:25.
Citera
Idag, 12:55
  #2
Medlem
2560ps avatar
Då vet vi det, tack för infon.
Citera
Idag, 13:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Då vet vi det, tack för infon.
Tack ska du ha , trevligt att mötas som äkta genuin svensk.
Citera
Idag, 17:10
  #4
Medlem
MyJustices avatar
Bra det
Då kan vi äntligen låsa in kluster b folket
Citera
Idag, 19:53
  #5
Medlem
Svensklistans avatar
Mobbning är väl redan olagligt. Ska det bli olagligt att säga vad man tycker om en person rätt i dens nylle nu också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in