2013-05-15, 01:42
Medlem
uuy1851s avatar
Har kommit på ett bra sätt att undvika avtändningar på.

Under hela sitt tjackrace ska man äta mat, dricka och åtminstone blunda i någon timme per dygn. Gör man detta varje gång man tjackar så anpassar sig kroppen till det och gör det möjligt för dig att äta och tycka att det är gott på amfetamin.
När ruset långsamt börjar dala så tänder man en gås. Sedan nojjar man över att man kommer få en stroke eller hjärtinfarkt och dö ett tag, men det är lugnt! Det löser sig sen när man klunkat lite vodka

Ångesten, all oro blir som bortblåst och man är helt skevt underbar.
Viktigt att man röker innan man dricker dock. Annars är det lätt att det blir för mycket, eftersom att de potentiarar varandra. Lättare att testa sig fram om man röker först och sen dricker.

edit: Shit vilken maxad combo. HAHaha Jag mår så braaa
Senast redigerad av uuy1851 2013-05-15 kl. 01:57.
Citera
2013-05-15, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Minskar paranoian i takt med regelbundet intag eller blir den bara värre med tiden? Har kört metylfenidat, etylfenidat och tjack. Tjacket nojjade jag minst på men nojjan fanns ändå där. Kan man träna bort den?
Metylfenidat var absolut värst, i höga doser, blev helt schizo på det. Etylfenidat fungerade bara man inte var vaken länge. Andra droger än dom jag nämnde blir jag aldrig paranoid på.

Kan inte svara på om det minskar vid intag av alkohol.

Däremot om du nojjar av Amfetamin så föreslår jag att du hittar på nånting att göra än det du gjorde tidigare. Om detta inte har hjälpt inom 10-15 min så ska du bara testa annan sysselsättning tills det gått över. Om inget skulle hjälpa så slutar man nojja efter tredje-fjärde dygnet.
Citera
2013-05-16, 19:08
Medlem
Rekommenderar samtidigt intag av lågdos benzo. Ruset försämras inte nämnvärt och du kan koncentrera dig på att må gott istället.
Citera
2013-05-16, 19:22
Medlem
Har extremt knäckande i-landsproblem som jag undrar är vanligt förekommande?
Om jag tar amfetamin i exempelvis 3 dagar. Sover v.b med hjälp av benzo om sömnen inte infinner sig är oftast noggrann med att äta och dricka.
Trots dosökning får jag den 3e dagen klart sämre effekt.Gissar att dopaminet inte är optimalt vilket försämrar effekterna.
Att just dopaminet återhämtar sig relativt fort har jag fått lära mig, ffa om man sköter mat och sömn. Möjligen är återhämtningen ändå inte snabb nog? Har ni erfarenhet eller kommentarer till detta?
Citera
2013-05-16, 20:10
Medlem
InfectedM-s avatar
Kopierar mig själv från "Kan jag blanda det här - tråden" för att jag får inge svar. Ber om ursäkt för taskig text.

--------

Hur bra är det egentligen att blanda tjack och metylfenidat? Och om man har gjort det och har även varit vaken 1 dygn och tagit ritalin och tjack vid ett tillfälle, vad kan gå fel? Vad kan gå "rätt"?

Jag har varit vaken 31 timmar, ätit dåligt, fast jag åt för ett litet tag sen iaf.

Men då jag tog tjacket, va iofs lite men jag tar vääääldigt sällan, så hamnade jag i en obekväm situation (social fobi å de kom en snubbe ja inte känner sen bägge mina, ja nära släktingar om man säger så, så då blev jag lite nervös å ja får lätt pratsvårigheter även i nyktert tillstånd) så då sattj ag där mest tyst å vart ba inåtvänd/tänkte i ca 1-1½ timma. Sen blev jag allmänt irriterad, sen åt jag och jag blev på bättre humör.

"Släktingens" tjej sa åt mig att jag skulle hjälpa till med att kratta osv och det lät som på henne att jag är SKYLDIG det eftersom den bjöd mig, fast vi kom överens om att ho nsku få några ritalin i helgen. Uppfattade det som att hon bossade över mig och blev bara mer och mer irriterad. Gick hem tillslut, och jag va ba tvungen att få ut ilskan, jag dampa lös med yxan på veden osv, ett jävla bra sätt att avreagera sig på!

Och sen efter en stund fick jag ångest, sen nu mår jag helt okej, eller rätt bra faktiskt.
Citera
2013-05-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uuy1851
Har kommit på ett bra sätt att undvika avtändningar på.

Under hela sitt tjackrace ska man äta mat, dricka och åtminstone blunda i någon timme per dygn. Gör man detta varje gång man tjackar så anpassar sig kroppen till det och gör det möjligt för dig att äta och tycka att det är gott på amfetamin.
När ruset långsamt börjar dala så tänder man en gås. Sedan nojjar man över att man kommer få en stroke eller hjärtinfarkt och dö ett tag, men det är lugnt! Det löser sig sen när man klunkat lite vodka

Ångesten, all oro blir som bortblåst och man är helt skevt underbar.
Viktigt att man röker innan man dricker dock. Annars är det lätt att det blir för mycket, eftersom att de potentiarar varandra. Lättare att testa sig fram om man röker först och sen dricker.

edit: Shit vilken maxad combo. HAHaha Jag mår så braaa

Lägg till Benzo så är jag överens med dig
Citera
2013-05-17, 11:06
Medlem
16.20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiopollo
Har extremt knäckande i-landsproblem som jag undrar är vanligt förekommande?
Om jag tar amfetamin i exempelvis 3 dagar. Sover v.b med hjälp av benzo om sömnen inte infinner sig är oftast noggrann med att äta och dricka.
Trots dosökning får jag den 3e dagen klart sämre effekt.Gissar att dopaminet inte är optimalt vilket försämrar effekterna.
Att just dopaminet återhämtar sig relativt fort har jag fått lära mig, ffa om man sköter mat och sömn. Möjligen är återhämtningen ändå inte snabb nog? Har ni erfarenhet eller kommentarer till detta?

Beroende på vilken benzo du tar när du sover, så tar det tid innan det är helt ute ur blodet och det minskar tjackeffekten. Tror verkligen att det är benzon i dig som gör att du får sämre effekt.
Citera
2013-05-20, 02:11
Medlem
timetoendits avatar
Är det någon som vet om amfetamin har något samband med tunnhårighet? Har googlat en del om ämnet och det verkar som en hel del folk kopplar stimulantmissbruk till tunnhårighet. Speciellt amerikaner verkar ha sheddat stora mängder hår över hela huvudet efter att ha använd adderall/ritalin.

Känner nämligen själv att min hårkvalitet och blivit sämre och kan tycka att det har skett ett diffust håravfall över hela skalpen. Inget speciellt farligt än så länge, men något som jag vill hålla utkik för.
Citera
2013-05-20, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Är det någon som vet om amfetamin har något samband med tunnhårighet? Har googlat en del om ämnet och det verkar som en hel del folk kopplar stimulantmissbruk till tunnhårighet. Speciellt amerikaner verkar ha sheddat stora mängder hår över hela huvudet efter att ha använd adderall/ritalin.

Känner nämligen själv att min hårkvalitet och blivit sämre och kan tycka att det har skett ett diffust håravfall över hela skalpen. Inget speciellt farligt än så länge, men något som jag vill hålla utkik för.
Läste lite om det tidigare, som jag förstod det så är det inte stimulanterna själva som direkt orsakar det. Det är snarare kombinationen med att blodtillförseln till hårbotten minskar samt vitaminbristen som möjligtvis kan orsaka det. Om det finns någon vetenskaplig fakta bakom det vet jag däremot inte.
Citera
2013-05-20, 02:51
Medlem
timetoendits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulVitti
Läste lite om det tidigare, som jag förstod det så är det inte stimulanterna själva som direkt orsakar det. Det är snarare kombinationen med att blodtillförseln till hårbotten minskar samt vitaminbristen som möjligtvis kan orsaka det. Om det finns någon vetenskaplig fakta bakom det vet jag däremot inte.

Frågan är ju då, kommer det tappade håret komma tillbaka? Jag menar, blodtillförseln går väl tillbaka till normalt efter tjacket har lämnat kroppen?
Citera
2013-05-20, 06:42
Medlem
znors avatar
Tog oktjack för 12h sen, nu på natten har det blivit lite imovane o röka, tjacket har hållit mig fridfull.
Vad tycker ni om imovane+puff+vin nu? Har visst petat i mig 12st under natten.
Yay eller neej?
Citera
2013-05-20, 06:49
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Tog oktjack för 12h sen, nu på natten har det blivit lite imovane o röka, tjacket har hållit mig fridfull.
Vad tycker ni om imovane+puff+vin nu? Har visst petat i mig 12st under natten.
Yay eller neej?

Yay, max en flaska i kombo med imovane bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in