2026-06-24, 17:23
Medlem
Vet inte så mycket om övergrepp på barn, men
de barn som det står i medierna, som råkat ut för övergrepp verkar vara av någon i barnets närhet. En tränare, lärare etc.
Att pedofiler på måfå springer omkring och antastar barn verkar inte vara vanligt.
Borde nogrannare med de som på något sätt jobbar med barn
Senast redigerad av mangne 2026-06-24 kl. 17:27.
Citera
2026-06-24, 17:27
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Vet inte så mycket om övergrepp på barn, men
de barn som det står i medierna, som råkat ut för övergrepp verkar vara av någon i barnets närhet. En tränare, lärare etc.
Att pedofiler på måfå springer omkring och antastar barn verkar inte vara vanligt

Det var sant för 20 år sedan, men med sociala mediers intåg i barnens värld stämmer det inte längre
Citera
2026-06-24, 17:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Det finns väl redan? Det kallas Lexbase

OCH Varför bara pedofiler ???
Tror detta bara är en början till en större öppenhet med all form av brottslighet
I så fall skulle jag vara lika intresserad av att få alla våldsbrottslingar registrerade där
Folk vill nog veta vad deras grannar har gjort sig skyldiga till

Ja folk är nyfikna. Själv har jag aldrig haft något behov att gräva i andras olyckor och problem. Det kommer alltid att finnas förstagångsbrottslingar och även kriminella som lämnar brottsbanan, så vad ska registret vara till för och för vem? Det finns ett brottsregister och det ska inte vara öppet för allmänheten att leta. Tumme ner för Åkessons valpopulism i detta fall. argumentera för att ta bort elskatten i stället. Det är bara cirka tre procent i en befolkning som är kriminella, men minst 80 procent som tyngs under elskatten.
Citera
2026-06-24, 17:31
Medlem
Jag håller helt med.
Att vara peddofil är inget som går över, drogs du till barn när du var 25 kommer du göra det när du är 65 också
Citera
2026-06-24, 17:33
Medlem
Låter som att man försöker kompensera för en viss skandal som nyligen inträffade inom partiet.
Citera
2026-06-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Det var sant för 20 år sedan, men med sociala mediers intåg i barnens värld stämmer det inte längre

Jag tror ändå att pedofiler söker sig till barn under lång tid socialt, bygger upp förtroende
Väldigt ofta handlar det om en släkting, eller någon de träffat på fritids och i skolmiljön
Barn brukar inte följa med främlingar vart som helst.
Sen finns alltid undantag. Men då brukar det handla om lite äldre barn, typ tonåringar

Därför borde registren även innehålla samtliga våldtäktsmän och våldsamma män
Har man en tonårsdotter. Så vill man inte att hon ska bli våldtagen av grannen på vägen hem
Eller misshandlad
Citera
2026-06-24, 17:46
Medlem
Att man snackar om sånt här visar ju bara hur löjligt det hela är men det ger väl många likes och kommentarer på instagram och facebook. Sjukvården, skola, vägar, kriminalitet, drogpolitiken, arbetslöshet, AI i samhället och konsekvenser. Nädå, låt oss fokusera på det här - vad är det 0.1% av folket som är det? Och dom flesta finner man väl i SD också. Så det är väl bara göra en kartläggning av eget parti.
Citera
2026-06-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Hur då? Har det inneburit att pedofiler på måfå springer omkring och antastar barn?

Sociala medieplattformar har en åldersgräns på 13 år. I det sammanhanget är varken pedofiler eller barn i biologisk mening aktuella.
Citera
2026-06-24, 17:48
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Låter som att man försöker kompensera för en viss skandal som nyligen inträffade inom partiet.

Konstigt eftersom de har varit på det här tåget ett antal månader.
Citera
2026-06-24, 17:54
Medlem
Karamellfarbrorn i farten igen. 2 bandkamrater har han som är aktuella. Utöver ett parti där dom trängs.
Citera
2026-06-24, 17:59
Medlem
Jimpan brölar på allt eftersom opinionssiffrorna går ner ser jag. Vilken jävla fjolla.
Citera
2026-06-24, 18:07
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Jag tycker att det vore vettigare med ett register med folk som har kopplingar till organiserad brottslighet eller som utfört våld/sexbrott. Där skulle självklart äckel som våldtagit eller antastat barn också ingå, men inte bara denna grupp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in