2026-08-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det ärt ingen som tror på hamas anklagelser längre med.

hahaha, nej det borde man väll inte. även om de återpubliceras lite "försynt och pliktskyldigt i Le Monde, eller i annan slaskpress, och "rapporter"

men skönt att se att IDFs stora uppofringar i liv räddat 100`000 tals "oskyldiga?" barn och kvinnor från krigets fasor.
Citera
2026-08-06, 01:58
Medlem
Skattebrotts avatar
"FN SÄGER SÅ, DÅ MÅSTE DET VARA RÄTT!"

Fakta: majoriteten av FNs medlemsländer är diktaturer.

"ISRAEL MÖRDAR BARN!"

Ja, för att ni använder era barn som mänskliga sköldar. Så vem är det som är mest demonisk egentligen?
Citera
2026-08-06, 06:29
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
"FN SÄGER SÅ, DÅ MÅSTE DET VARA RÄTT!"

Fakta: majoriteten av FNs medlemsländer är diktaturer.

"ISRAEL MÖRDAR BARN!"

Ja, för att ni använder era barn som mänskliga sköldar. Så vem är det som är mest demonisk egentligen?
Vi vet att Israel mördade barn för skiten livestreamades till oss.

Fan vad vilket äckel du är....
Citera
2026-08-06, 06:57
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Vi vet att Israel mördade barn för skiten livestreamades till oss.

Fan vad vilket äckel du är....

Ja, jag gillar när dina baarn blir "folkmördade".

Nästa gång, bygg inte raketer av vattenledningsrören som FN betalt till er.
Citera
2026-08-06, 06:59
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ja, jag gillar när dina baarn blir "folkmördade".

Nästa gång, bygg inte raketer av vattenledningsrören som FN betalt till er.
Ja okej.

Då vet vi att du tycker barnmord är en bra sak.
Citera
2026-08-06, 07:12
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ja okej.

Då vet vi att du tycker barnmord är en bra sak.

Hur ska du ha det, är det "folkmord" eller "barnamord"?
Citera
2026-08-07, 00:40
Medlem
Citat:
Hur ska du ha det, är det "folkmord" eller "barnamord"?
Det ena utesluter inte det andra, tänker jag
Citera
2026-08-07, 01:11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Det ena utesluter inte det andra, tänker jag

Ja till "folkmord", "barnamord", "hat och hot".

Eller, översatt från kommunistspråket: Jag vill ha individuell frihet och sekularism så att människors välbefinnande maximeras.
Citera
2026-08-07, 01:13
Medlem
Citat:
Ja till "folkmord", "barnamord", "hat och hot".

Eller, översatt från kommunistspråket: Jag vill ha individuell frihet och sekularism så att människors välbefinnande maximeras.
Förstår inte vad du menar?

Menar du att Israel är ett sekulärt(!) land och därför har dom rätt att mörda barn?
Citera
2026-08-07, 01:16
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att de är barnsoldater. Terrorister. Man kan vara ett barn och terrorist samtidigt. Förstår att det är svårt för din svenska sossehjärna att ta in men det är en annan kultur. Det finns ingen barndom i Gaza, man anses vara vuxen vid 13 där. Det är därför de är pedofiler. Det är därför araber i Sverige skriker åt skolfröken vid 13. Hemma är de vuxna vid 13.

Nope, det håller inte som förklaring. Vi har åldersdistributionen av döda barn och så här såg det ut år 2025:

An earlier 2025 MoH summary (around 16,500 confirmed child deaths) gave:

Infants (<1): 916
1–5 years: 4,365
6–12 years: 6,101
13–17 years: 5,124

Ingen högre chans alltså att ens mördas när man kommer upp till åldern 13-17 år jämfört med kategorier där barnsoldater absolut inte kan påstås ha mördats i strid. Det var konstant ca 1000 dödade per åldersgrupp från 0 års ålder till 17 års ålder.

Alltså så har barn mördats på måfå ifall du nu inte kommer med den absurda påståendet att 1-åringar är barnsoldater i Gaza.

Intressant är ju att 30% av de som mördats är kvinnor vilket är slående siffror jämfört med nästan alla konflikterna genom tiderna, och det slår till och med Hamas 7e oktober räd där 27% av offren var kvinnor.

I exempelvis IRakkriget var 10% av offren kvinnor, i Afghanistankriget likaså. I Ukraina-Ryssland kriget är bara 5% av offren kvinnor.

I kriget mellan nazisterna och sovietunionen som räknas som ett folkmordskrig var 25% av ryska offren kvinnor.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2026-08-07 kl. 01:28.
Citera
2026-08-07, 01:17
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Förstår inte vad du menar?

Menar du att Israel är ett sekulärt(!) land och därför har dom rätt att mörda barn?

Jag har rätt att "mörda barn" som du kallar det.

Förstår du inte att det enda du egentligen får sagt med ditt språkbruk, är "titta på mig, jag är en sån dramaqueen att jag kallar allt jag ogillar för folkmord och barnamord, och allt jag gillar för kärlek, miljö och fred".
Citera
2026-08-07, 06:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Nope, det håller inte som förklaring. Vi har åldersdistributionen av döda barn och så här såg det ut år 2025:

An earlier 2025 MoH summary (around 16,500 confirmed child deaths) gave:

Infants (<1): 916
1–5 years: 4,365
6–12 years: 6,101
13–17 years: 5,124

Ingen högre chans alltså att ens mördas när man kommer upp till åldern 13-17 år jämfört med kategorier där barnsoldater absolut inte kan påstås ha mördats i strid. Det var konstant ca 1000 dödade per åldersgrupp från 0 års ålder till 17 års ålder.

Det är alltså bara 11k som inte var i vapenför ålder. Så varför skriva någon annan siffra? Mord är dessutom helt fel ord att använda för kollaterala dödsfall.

Citat:
Intressant är ju att 30% av de som mördats är kvinnor vilket är slående siffror jämfört med nästan alla konflikterna genom tiderna, och det slår till och med Hamas 7e oktober räd där 27% av offren var kvinnor.

Men uppgifterna som ni kom med under kriget var att "mer än hälften var kvinnor och barn", har ni glömt det? Det faktum att 70% av dessa barn i vapenför ålder var pojkar borde göra att ni går igenom och reviderar allt ni skrivit tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in