Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
De flesta människor blir inte fulla på fyra-fem öl.
Det beror på, faktiskt. Har man aldrig druckit öl alls i hela livet, så..
En annan grej är att man kan åka dit för en munfull öl, om man blåser i alkomätaren omedelbart. -Men är nykter i övrigt.
När polisen hade en dag i min skola runt 1980, fick jag nöjet att demonstrera alkomätaren inför hela skolan. ("Blåsa i påsen"). Fick en liten folköl av polisen som jag drack upp, sen fick jag "blåsa i påsen". Mätningen visade att jag var "full"..
(Konstigt av konstapeln att ge mig en öl, jag var väl 13 då, men jag var stor redan på den tiden)
Hur som, väldigt konstigt att rätten inte avskrev målet, det var ju bara en leksak.
Han kanske störde någon med sitt flygande?
(En "VIP" kanske?)