2026-08-24, 21:28
Medlem
Var ute på krogen i fredags och gissa om jag blev förvånad när Herr Holm var ute och limmade på unga killar som om inget hänt. Att han satt och nojsade med Magnus Resare och hans tjej är ju förståeligt eftersom han och hans pappa advokaten försvarar honom till dödagar men det som var jävligt konstigt var att det satt en till snubbe och hans tjej vid bordet. När jag bild googlar honom så är det SD politikern Arin Karapet. Att han var en peddokramare trodde jag inte. Visst är det ju SD som säger sig jobba mest mot pedofiler och säger sig sopat rent efter Rubb*st*d. Tydligen inte säger jag. Hur går det, är det någon som hört vilken bevisning Holm lagt fram än? Han skulle ju lägga fram teknisk bevisning på att han är oskyldig. Såvitt jag vet konstaterade ju åklagaren att han hade chattat med vad han trodde var en liten kille men att hon inte kunde väcka åtal eftersom det inte är olagligt än med ett låtsasbarn. Dessutom borde han ju fått tillbaka sina politiska uppdrag om moderaterna trodde han var oskyldig. Då vet dom men mörkar allt för att det är val nu-fy fan ! Varför lägger inte Dumpen och Ganman ut filmen, är de rädda för förtal igen? Tacka vet jag Jonathan Alfvén-kung.
Citera
2026-08-30, 13:06
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemacdaddy
Var ute på krogen i fredags och gissa om jag blev förvånad när Herr Holm var ute och limmade på unga killar som om inget hänt. Att han satt och nojsade med Magnus Resare och hans tjej är ju förståeligt eftersom han och hans pappa advokaten försvarar honom till dödagar men det som var jävligt konstigt var att det satt en till snubbe och hans tjej vid bordet. När jag bild googlar honom så är det SD politikern Arin Karapet. Att han var en peddokramare trodde jag inte. Visst är det ju SD som säger sig jobba mest mot pedofiler och säger sig sopat rent efter Rubb*st*d. Tydligen inte säger jag. Hur går det, är det någon som hört vilken bevisning Holm lagt fram än? Han skulle ju lägga fram teknisk bevisning på att han är oskyldig. Såvitt jag vet konstaterade ju åklagaren att han hade chattat med vad han trodde var en liten kille men att hon inte kunde väcka åtal eftersom det inte är olagligt än med ett låtsasbarn. Dessutom borde han ju fått tillbaka sina politiska uppdrag om moderaterna trodde han var oskyldig. Då vet dom men mörkar allt för att det är val nu-fy fan ! Varför lägger inte Dumpen och Ganman ut filmen, är de rädda för förtal igen? Tacka vet jag Jonathan Alfvén-kung.

Att han limmade på unga killar, var det något du såg eller tror? Och om han gjorde det var de väl kanske myndiga iaf om det var på en krog det skedde? Hoppas jag....
Citera
2026-09-21, 10:41
Medlem
Nu är Christian Holm tillbaka på alla tidigare tjänster.

Några citat från NWT:s artikel: https://www.nwt.se/karlstad/anklagades-for-sexchatt-nu-valkomnas-m-politikern-tillbaka/

"Tre månader av ett rent helvete.
Efter att Christian Holm (M) först anklagades sexchatta med ett barn är han nu välkommen tillbaka till partiet.
– Det känns skönt att kunna lägga den här hemska tiden bakom sig, säger han."

"Det var i slutet av juni, när toppolitikern Christian Holm (M) anklagades för att ha sexchattat med ett barn, som han valde att lämna alla sina politiska uppdrag. Han var då ledamot i kommunstyrelsen i Karlstad.
Han ville inte att valrörelsen skulle handla om det här, utan istället om Moderaternas politik och det var syftet med att lämna. Han tog en politisk timeout."

"– Den här tiden är svår att beskriva. Det är en helt absurd och förskräcklig situation att vara i. Anklagelserna är bedrövliga och uppenbarligen måste det vara någon som inte tycker om en, säger Christian Holm.
Tre månader senare är han nu välkommen tillbaka till Moderaterna efter att ha fört samtal med partiet. Han är tacksam för stödet."

"Han skriver på sin egen Facebooksida att: ”flera av varandra oberoende utredningar gjorts” och att ”inte i något led har vi kunnat se att det finns bevis som kopplar mig till de anklagelser som riktats mot mig.”
– Jag vill vara tydlig och det har jag varit redan första dagen. Jag har inte gjort något av det jag anklagades för."
Citera
2026-09-21, 20:32
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HairyPalm
Nu är Christian Holm tillbaka på alla tidigare tjänster.

Några citat från NWT:s artikel: https://www.nwt.se/karlstad/anklagades-for-sexchatt-nu-valkomnas-m-politikern-tillbaka/

"Tre månader av ett rent helvete.
Efter att Christian Holm (M) först anklagades sexchatta med ett barn är han nu välkommen tillbaka till partiet.
– Det känns skönt att kunna lägga den här hemska tiden bakom sig, säger han."

"Det var i slutet av juni, när toppolitikern Christian Holm (M) anklagades för att ha sexchattat med ett barn, som han valde att lämna alla sina politiska uppdrag. Han var då ledamot i kommunstyrelsen i Karlstad.
Han ville inte att valrörelsen skulle handla om det här, utan istället om Moderaternas politik och det var syftet med att lämna. Han tog en politisk timeout."

"– Den här tiden är svår att beskriva. Det är en helt absurd och förskräcklig situation att vara i. Anklagelserna är bedrövliga och uppenbarligen måste det vara någon som inte tycker om en, säger Christian Holm.
Tre månader senare är han nu välkommen tillbaka till Moderaterna efter att ha fört samtal med partiet. Han är tacksam för stödet."

"Han skriver på sin egen Facebooksida att: ”flera av varandra oberoende utredningar gjorts” och att ”inte i något led har vi kunnat se att det finns bevis som kopplar mig till de anklagelser som riktats mot mig.”
– Jag vill vara tydlig och det har jag varit redan första dagen. Jag har inte gjort något av det jag anklagades för."

Tack för att du delade. Intressant. Men var det inte så att han hade sexchattat men med en vuxen som låtsades vara ett barn?
Citera
Igår, 12:25
Medlem
Fleavmoes avatar
Idag i VF handlar det om att de utredningar som enligt Holm ska visa att han är oskyldig, inte kommer fram i ljuset:

https://www.vf.se/karlstad/utredningar-pastas-rentva-christian-holm-vagrar-anda-visa-dem/
Citera
Igår, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Idag i VF handlar det om att de utredningar som enligt Holm ska visa att han är oskyldig, inte kommer fram i ljuset:

https://www.vf.se/karlstad/utredningar-pastas-rentva-christian-holm-vagrar-anda-visa-dem/
Det verkar inte finnas några som helst bevis för att Christian Holm är oskyldig.

Några citat ur artikeln från VF:

"Christian Holm (M) tog politisk timeout i början av juni, när han anklagades för att ha sexchattat med en fiktiv 14-åring. Nu har han återvänt till politiken.
Men de rapporter som han hänvisar till i tillkännagivandet att timeouten är över vill hans advokat Anders Olsson inte visa för media.
– Vi har ingen omvänd bevisbörda i det här landet, säger han."

"Det var journalisten Jens Ganman som i ett reportage i tidskriften Kvartal släppte bomben. Före detta riksdagsledamoten Christian Holm anklagades för att ha sexchattat med en fiktiv 14-åring. Den omdebatterade sajten Dumpen låg bakom den falska underåriga killen, och vidarebefordrade tipset till Jens Ganman.
– Det enda jag kan säga är att vi hittat chattkonversationer med koppling till hans telefonnummer. Den informationen har vi sedan lämnat vidare till Jens Ganman. Jag ska själv in på operation nästa vecka och vi har redan fullt upp med många andra ärenden, sa Sara Nilsson, en av medgrundarna till Dumpen, till VF då.
Hon berättar för VF att man försökte få polisen att agera i sex månader, men att man till slut lämnade över materialet till Jens Ganman när inget tycktes hända på den polisiära fronten."

"VF har ändå läst en av utredningarna, gjord av en detektivbyrå i Stockholm och beställd av Christian Holm.
Där konstateras mycket riktigt att en OSINT-sökning, samma metod som Dumpen använde för att koppla Christian Holms telefonnummer till Telegramkontot som deltog i chatten, inte visar någon koppling mellan kontot och Holms telefonnummer.
Men vid tidpunkten för utredningen ska kontot redan ha raderats – vilket, konstaterar utredningen, skulle kunna vara anledningen till att detektivbyrån och Dumpen inte får fram samma resultat.
Enligt Sara Nilsson plockades Telegramkontot bort den 18 juni, samma dag som Christian Holm konfronterades av Jens Ganman med uppgifterna om chatten. Sökningen i utredningen görs tre dagar senare.
”Inga uppgifter alls har kunnat inhämtas om kontot till följd av att det är raderat”, står det att läsa i rapporten som trots det kommit till slutsatsen att ”ingen koppling har kunnat fastställas mellan telefonnumret respektive Christian Holm som fysisk person, och Telegramkontot. Motsvarande koppling saknas även i det material Dumpen själva upprättat”."
Senast redigerad av HairyPalm Igår kl. 20:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in