2026-06-22, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nightsky26
Hur fan kunde den svenska högern bli infiltrerad av radikalfeministisk ideologi?

"Mäns våld mot kvinnor" är en analys som lanserades av radikalfeminismen på 1980-talet. Radikalfeminismen har sitt ursprung i den marxistiska vänsterrörelsen "Den nya vänstern" i USA. Den gav upphov till en dikotomi där kvinnor är "offer" och män är "förövare" – Det är den marxistiska konfliktmodellen där man bara har bytt ut klass mot kön.

Finns det inga riktiga män kvar inom den svenska högern som kan hålla rent åt vänster?

Om högern skall hålla rent mot vänstern och feminismen måste den besitta integritet. Andligt kapital. Men något andefattigare än svensk höger (tuffe Uffe, heja Jimmie) det tror jag inte finns på denna planet.
Citera
2026-06-22, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inte nödvändigt vis. Slängde ut en kvinna. Vuxen kvinna runt 40 fick flytta hem till sina gamla mamma. Jag slog henne aldrig. Skulle jag slagit hade jag mycket möjligt dödat henne så förbannad var jag. Sa bara iskallt, på måndag skall du vara ute härifrån.

Självfallet finns det fler sätt att sätta gränser än att slå. Det bästa är att vara mycket selektiv innan man ens går in i en nära relation. En lagom hård hurring är dock inte något brott mot gudarna om kvinnan väljer att bruka våld -- och det kanske hon gör just eftersom hon litar på att din sociala programmering hindrar dig från att slå tillbaka.

Ifall man är tillsammans med en kvinna som är litet stökig och bångstyrig kan man förklara för henne att hon behöver smisk tre gånger i veckan. Samtycker hon till detta, då har man infört en hälsosam regim för husaga som ger kvinnan de gränser hon behöver utan att kränka eller såra henne. Hon blir då tagen i upptuktelse inte av vrede utan av kärlek och kommer sannolikt att blomstra om det finns ett djupare band mellan er.
Citera
2026-06-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det handlar såklart om att täcka upp fler fall när man inför 1984-lagarna, man tar det steg för steg. Man dubblar straffen när det gäller gängkriminalitet, sen ändrar man vad gäng innebär. Man dubblar straffen för våld mot kvinnor, man inför begrepp som psykologiskt våld, man utvidgar begreppet psykologiskt våld osv. Till sist har man möjlighet att låsa in folk i 10 år när de säger något i stil med att de inte riktigt tror på klimatpolitiken när de diskuterar med sina vänner i någon app som övervakas av chat control.

Folk tycks inte tro på det du skriver utan man köper rakt av att det är kriminella invandrare, grovt kriminella svenskar och "kvinnoplågare" man vill komma åt. Man tycker det är okej att kunna bli exempelvis avlyssnad utan brottsmisstanke, man tycker det är okej att polisen ska kunna beslagta en Fjällrävenjacka eller kunna genomföra en husrannsakan om man misstänker att någon streamar film/sport olagligt.

Tycker och tror att du lyfter något värt att fundera över. Ett konkret hot mot vår frihet. Vi får ju inte glömma att vi trots GDPR och allt annat fint fortfarande kan finnas i våra myndigheters olika register utan att ha en aning och att dessa register delas mellan olika myndigheter.

Nu lever vi på 2000-talet och därav är det ju omöjligt att stater begår övergrepp. Svensken är naiv på ett riktigt skadligt sätt.
Citera
2026-06-22, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
att mäns våld mot kvinnor bör anses lika allvarligt som gängkriminalitet.

Skillnaden är dock att vissa svenska kvinnor är outhärdliga.

Hahaha vadå skillnaden? Det är ingen jävla skillnad - lagliga människor är fan outhärdliga, och kriminella borde i allra högsta grad få slakta alla andra hejvilt.
Citera
2026-06-22, 14:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Självfallet finns det fler sätt att sätta gränser än att slå. Det bästa är att vara mycket selektiv innan man ens går in i en nära relation. En lagom hård hurring är dock inte något brott mot gudarna om kvinnan väljer att bruka våld -- och det kanske hon gör just eftersom hon litar på att din sociala programmering hindrar dig från att slå tillbaka.

Ifall man är tillsammans med en kvinna som är litet stökig och bångstyrig kan man förklara för henne att hon behöver smisk tre gånger i veckan. Samtycker hon till detta, då har man infört en hälsosam regim för husaga som ger kvinnan de gränser hon behöver utan att kränka eller såra henne. Hon blir då tagen i upptuktelse inte av vrede utan av kärlek och kommer sannolikt att blomstra om det finns ett djupare band mellan er.
Smisk är för mig något helt annat än att slå. Det är en ömsesidig förtrolighet man delar sexuellt som krydda. Slå är för mig blåklocka eller fläskläpp. Skulle jag som 100 kg fortfarande hyfsat tränad ge mig på Brigitta 65 kg kan jag orsaka betydande skada vilket jag är medveten om. Aldrig korsat den gränsen.
Citera
2026-06-22, 14:43
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Nu är det tack och lov inte gudarna som stiftar våra lagar.
Citera
2026-06-22, 14:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

När jag var som mest förbannad på henne jag slängde ut tänkte jag ändå. Henne har jag älskat och skall inte skada henne nu heller Vilket jag inte gjorde heller..
Citera
2026-06-22, 14:45
Medlem
Citat:

Ha, ha, så sjukt. Ibland önskar jag bara att folk håller sitt shit för sig själva. Jag behöver inte eller vill inte veta allt om alla. Smiska och tukta varandra?

Men jag kan ju inte låta bli och undra nu varför hon inte går i terapi, lär sig hantera sin stress. Ilaka och impulsivitet. För jag gissar att det ställer till livet på flera sätt? Tex att barnen ser konstigheter mellan föräldrarna eller att arbetskamraterna tycker att hon är lynnig och knepig.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-06-22 kl. 15:13.
Citera
2026-06-22, 14:47
Medlem
dude2ks avatar
Intressant hur "män" är beredda att gå under för en galen kvinna till mördare. Kan bara bero på ett svagt psyke som blivit hjärntvättat av feministiska ideologin. Ovärt!
Citera
2026-06-22, 14:50
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Skulle hon komma mot mig med en kniv är risken stor hon fick stryk. Men det har aldrig hänt än. Örfilar och grejor kastade på mig har jag fått. Då går jag undan tills hon lugnat sig.

Rimligt.

Men det är dock svårt att veta hur man reagerar om en kvinna slår en stenhård käftsmäll utan förvarning. Jag fick läppen spräckt av en kvinna på krogen en gång, helt utan anledning/förvarning. Jag höll mig, hon utkastad, ingen anmälan. Hade näsan/tanden gått av så hade kvinnan troligen fått åka ambulans.
Citera
2026-06-22, 15:23
Medlem
Twitterturkens avatar
Tänk om alla kunde vara lika inför lagen istället, hemska tanke.

Indirekt så blir det ju lägre straff om du misshandlar eller mördar "rätt" person.
Citera
2026-06-22, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Ha, ha, så sjukt. Ibland önskar jag bara att folk håller sitt shit för sig själva. Jag behöver inte eller vill inte veta allt om alla. Smiska och tukta varandra?

Men jag kan ju inte låta bli och undra nu varför hon inte går i terapi, lär sig hantera sin stress. Ilaka och impulsivitet. För jag gissar att det ställer till livet på flera sätt? Tex att barnen ser konstigheter mellan föräldrarna eller att arbetskamraterna tycker att hon är lynnig och knepig.

Smisk kan faktiskt fungera som ett slags terapi, men det passar inte alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in