2026-06-22, 13:21
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Var det den här?

https://www.lumenar.se/

Lite nytänk
Citera
2026-06-22, 14:32
Medlem
Såg den i helgen när jag besökte kungliga hufvudstaden.
Lite annorlunda koncept men roligt. Tror dock du tröttnar ganska snabbt på jobbet om det nu inte är AI-styrning/autopilot 😂
Citera
2026-06-22, 15:40
Medlem
Amerikanska big tech företag försöker patentera teknik för att projicera reklam på himmelen, det kan göras via exempelvis starlink satelliter. Då spelar det ingen roll vart du är på planeten, överallt kommer hela himlen att täckas med reklam som lyser upp allt, aldrig mer kan du se stjärnhimlen en klar natt, aldrig mer en vanlig dag där du kollar på moln som ser ut som fula gubbar och andra karaktärer eller bara en klar blå himmel. Reklam överallt. Å bara astronomer verkar kämpa emot det här käbblet då det blockerar möjligheten till stjärnskådning.
Citera
2026-06-22, 23:44
Medlem
För ca 45 år sedan såg jag för första gången ett luftskepp med reklamtext på, nuförtiden ser jag reklam överallt. I helgen som var var jag och badade med barnbarnen och såg reklam liggandes på botten i sjön i form av en ölburk (oöppnad Norrlands guld) starköl till och med, gick att dricka oxo.
Så viss reklam är både bra och god (när den är gratis)
Citera
2026-06-23, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Amerikanska big tech företag försöker patentera teknik för att projicera reklam på himmelen, det kan göras via exempelvis starlink satelliter. Då spelar det ingen roll vart du är på planeten, överallt kommer hela himlen att täckas med reklam som lyser upp allt, aldrig mer kan du se stjärnhimlen en klar natt, aldrig mer en vanlig dag där du kollar på moln som ser ut som fula gubbar och andra karaktärer eller bara en klar blå himmel. Reklam överallt. Å bara astronomer verkar kämpa emot det här käbblet då det blockerar möjligheten till stjärnskådning.

Haha himmelen nästa reklamyta! Vad kostar den ytan att hyra i en vecka då? 😅🤣😄😂
Citera
2026-06-23, 06:41
Medlem
Reklamdrömmar. När vi får chip i hjärnan och grejer?
Citera
2026-06-23, 07:38
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Reklam på allmän plats borde förbjudas. Det är bara fult och onödigt.
Citera
2026-06-23, 18:58
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Lite nytänk
Precis.
I England kan man väl fortfarande se någon mer eller mindre utslagen person stå hela dagen iklädd en skylt med "Golf sale" eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in