Såg den i helgen när jag besökte kungliga hufvudstaden.
Lite annorlunda koncept men roligt. Tror dock du tröttnar ganska snabbt på jobbet om det nu inte är AI-styrning/autopilot 😂
Amerikanska big tech företag försöker patentera teknik för att projicera reklam på himmelen, det kan göras via exempelvis starlink satelliter. Då spelar det ingen roll vart du är på planeten, överallt kommer hela himlen att täckas med reklam som lyser upp allt, aldrig mer kan du se stjärnhimlen en klar natt, aldrig mer en vanlig dag där du kollar på moln som ser ut som fula gubbar och andra karaktärer eller bara en klar blå himmel. Reklam överallt. Å bara astronomer verkar kämpa emot det här käbblet då det blockerar möjligheten till stjärnskådning.
För ca 45 år sedan såg jag för första gången ett luftskepp med reklamtext på, nuförtiden ser jag reklam överallt. I helgen som var var jag och badade med barnbarnen och såg reklam liggandes på botten i sjön i form av en ölburk (oöppnad Norrlands guld) starköl till och med, gick att dricka oxo.
Så viss reklam är både bra och god (när den är gratis)
Amerikanska big tech företag försöker patentera teknik för att projicera reklam på himmelen, det kan göras via exempelvis starlink satelliter. Då spelar det ingen roll vart du är på planeten, överallt kommer hela himlen att täckas med reklam som lyser upp allt, aldrig mer kan du se stjärnhimlen en klar natt, aldrig mer en vanlig dag där du kollar på moln som ser ut som fula gubbar och andra karaktärer eller bara en klar blå himmel. Reklam överallt. Å bara astronomer verkar kämpa emot det här käbblet då det blockerar möjligheten till stjärnskådning.
Haha himmelen nästa reklamyta! Vad kostar den ytan att hyra i en vecka då? 😅🤣😄😂