2026-06-22, 00:33
Medlem
Kan det vara för att män inte vågar ta kontakt med kvinnor, om de öht går ut alls. De flesta nöjer sig med tv-spel och eventuellt träning. Dessutom är kvinnor av idag högt värderade fast de har ett lågt värde.
Citera
2026-06-22, 00:42
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Kan det vara för att män inte vågar ta kontakt med kvinnor, om de öht går ut alls. De flesta nöjer sig med tv-spel och eventuellt träning. Dessutom är kvinnor av idag högt värderade fast de har ett lågt värde.

Varför menar du att kvinnor har ett lågt värde, och på vilket sätt?

Min fru har ett högt värde för mig, för våra barn och barnbarn, för sina föräldrar och vänner och för samhället i stort, och ja, hon är kvinna.
Citera
2026-06-22, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Varför menar du att kvinnor har ett lågt värde, och på vilket sätt?

Min fru har ett högt värde för mig, för våra barn och barnbarn, för sina föräldrar och vänner och för samhället i stort, och ja, hon är kvinna.

Rättelse. Singelkvinnor har ett lågt värde. Hoeflation är ett fenomen.
Citera
2026-06-22, 02:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Det pratas mycket nu för tiden om att vi i Sverige (och nästan hela världen) har ett rekordlågt barnafödande och vi ligger långt under gränsen för att ersätta våra föräldrar. Det sägs att människor inte vill ha barn längre men är det verkligen så?

Jag hade denna diskussion nyligen på jobbet och vi var flertalet män mellan 25-40 som pratade om hur vi ska hitta någon partner att eventuellt skaffa barn och då inkl mig själv. Vi är i en ålder då våra föräldrar hade barn i vår ålder men vi har inga och vi lever ensamma fast vi inte vill.

Varför har allt blivit så socialt svårt? Varför träffar människor inte varandra och parar sig? Sitter de fast i soffan med Netflix? Har vi för höga krav på partner?
Simpelt, vi gav kvinnorna för mycket val och man vill inte gifta sig neråt

Kvinnor har alltid varit såhär själviska med smartphones och sociala medier har de hela världens val nu och deras sanna natur visar sig

Västerländska kvinnan har också förlorat sitt värde män vill inte gifta sig med något som inte beter sig som en kvinna vilket många gör här i sverige.

Vil du hitta någon åk utomlands där kvinnor och män beter sig normalt.
Citera
2026-06-22, 02:13
Avstängd
På nåt vänster har dessa kvinnor radikaliserats av efterblivna ideologier där man ser ner på att skaffa barn och familj.

Dessa ideologier har splittrat könen där kvinnan tror att manen är ute efter att förtrycka henne och kvinna i sin efterblivna schizofreni gör allt för att manipulera och ljuga sig fram och rättfärdiga all negativ behandling mot män där man "håller en kniv bakom ryggen"

Västerländska kvinnor är värdelösa idioter.

Så länge vi har råd kan man fortsätta leka det här dumma spelet.
Citera
2026-06-22, 02:16
Medlem
Sababas avatar
Då det är ett globalt problem bland i-länderna kanske förklaringen hittas enklast i högre välstånd och kvinnors frigörelse än lokala kulturella sammanhang.

Ändå lite av en paradox att fattiga får fler barn.
Citera
2026-06-22, 02:21
Medlem
zombie-nations avatar
Jaha en miljonte tråd om samma skit. Varför? Jag kan förstå att man inte vill använda jättegamla trådar men de som finns är några veckor eller månader gamla bara.

Du låter som det inte blir barn tillverkade. Det blir det. Med 35 000 foster borttagna kan jag lova att de blir tillverkade. Det föds 100 000 barn varje år. Så det är INTE där det felar. Folk träffas och knullar, jag lovar.
Citera
2026-06-22, 02:45
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Men i Finland är barnafödandet ännu lägre och de har ytterst få "svartskallar".
Just för att de har förre svartskallar, då svartskallar flder många fler barn
Citera
2026-06-22, 03:20
Medlem
surfacings avatar
Många bäckar små. Men rent generellt i det stor hela?

Folk vill helt enkelt inte ha barn i den här jävla skitvärlden. Visst, "samhället" har väl alltid varit mer eller mindre piss, oavsett 20 år eller 2000 år bakåt. Men det är väl först nu i modern tid som människor faktiskt har just det utrymmet att hinna tänka och välja själva, på ett helt annat sätt än vi gjort tidigare.

Varför ska man behöva se det du älskar mest utav allt - Växa upp i total kaos, lidande och misär? Det finns liksom inga garantier - Exakt vad som helst kan hända. Planeten blir endast mer och mer psykisk.

Alla idioter världen över, de kommer fortsätta skaffa barn. På så sätt fortsätter hela spektaklet. Medens de mest välbärgade kanske kan lyckas skapa en egen liten dimension åt sina avkommor med de förutsättningarna. så de klarar sig något så när vidare.

Alla där emellan? De kommer fortsätta att skita i vilket. Till ett minne blott.

De har hela ekvationen rakt framför ögonen. Fast de kan ändå inte se den.
Citera
2026-06-22, 03:32
Medlem
Onanikrems avatar
Klippte kablarna efter första vådaskottet. Fick ett fint barn men mamman var inte fin så sparkade ut henne.

Gammal kompis hade fem barn med fem olika kvinnor. Han var ett skräckexempel, totalt utfattig trots han jobbade övertid jämt. Kunde ställt upp i SM för underhåll. Idag är han fattigpensionär och vad jag vet besöker inget av barnen honom. Kontentan. Vad fick han ut av det mer än fem utlösningar?
Citera
2026-06-22, 05:14
Medlem
Citat:
Men i Finland är barnafödandet ännu lägre och de har ytterst få "svartskallar".

Jag är finländare och inte särskilt positivt inställd till fortplantning överhuvudtaget, men väldigt få låter bli att skaffa barn på grund av brottslighet, invandring, klimater, krig eller ekonomin. Den enkaste förklaringen är att folk helt enkelt inte vill ha barn och är inte intresserade av familjelivet. Det har tack och lov blivit mera socialt acceptabelt att inte skaffa barn, vilket är mycket bra då folk som inte riktigt klarar av det låter bli att skaffa i större utsträckning. Själv är jag en sån som på grund av personlighet och psykiska orsaker inte skulle palla det så jag avstår.
Citera
2026-06-22, 05:53
Medlem
Mailmanss avatar
Problemet ligger i att kvinnor inte längre verkar vilja ha barn i samma utsträckning och hellre är singlar och knullar runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in