2026-06-21, 13:34
Medlem
Osäker på om tråden ligger rätt eller borde ligga i typ trädgård, växter. Men i och med användningsområdet tänker jag att detta blir bra.

Beställde nyligen Phenibut från en ny sida och fick då en sample av Corydalis extrakt. Hade aldrig tidigare hört talas om det och fanns rätt begränsat med info från användare här och på Reddit, men ska väl vara bra för sömnen som jag förstod det. Som jag uppfattat det är även forskningen kring risker och bieffekter även den begränsad, men det mest förekommande verkar vara att det kan skada levern.

Har länge haft en del återkommande sömnproblem, och testat X antal läkemedel (svagare varianter) och annat utan att något fungerat. Var således väldigt skeptisk men tänkte att det inte skadar att åtminstone prova.

Och oj oj oj vad knockad jag blev. La mig ca 10 min efter intag och känner hur mitt huvud blivit påtagligt tyngre och mina ögonlock i princip omöjliga att hålla öppna. Somnade på säkert 5 min och sov som en stock hela natten. Kan inte minnas senast jag somnade så snabbt.

Vaknade upp dagen efter och mådde prima, ingen seghet under dagen, huvudvärk eller liknande.
Testade även efterkommande två dagar och fungerade lika bra då.

Blir naturligtvis skeptisk, att detta måste vara för bra för att vara sant. Vad är haken med corydalis?
Finns det någon här som har erfarenhet av det eller orkat göra bättre research än mig?

Visst, det finns rapporter om leverskador men någonstans känns det som att väldigt mycket påstås skada levern utan att faktiskt i regel göra det. Jag har exempelvis tagit kratom dagligen i 4 år, något som man ofta hör ska misshandla levern. Testat mina värden varje år och de är oförändrade.

Shoppen (grekisk) som jag beställde från vet jag inte heller hur reputabel den är. Det är första gången jag handlar därifrån, och som många Phenibut återförsäljare ger väl hemsidan ett lite halv shady intryck.
Citera
2026-06-21, 15:44
Medlem
Nä. Tror det är mest placebo, jag har testat massor av örter som ska vara sömngivande. Kanske det har haft en viss effekt men jag är ganska säker på att det där kommer sluta fungera för dig inom kort. Återkom.
Citera
2026-06-22, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danieldahlstrom369
Nä. Tror det är mest placebo, jag har testat massor av örter som ska vara sömngivande. Kanske det har haft en viss effekt men jag är ganska säker på att det där kommer sluta fungera för dig inom kort. Återkom.

Detta var 100% inte placebo och väldigt påtaglig effekt. Tagit det nu 5 olika nätter och har fungerat lika bra varje gång

Och de sömnproblemen jag har löser sig inte med något placebojippo. Har som sagt testat en rad hjälpmedel utan någon som helst effekt
Senast redigerad av jeffreythugga 2026-06-22 kl. 00:11.
Citera
2026-06-22, 08:19
Medlem
Tetrahydropalmatin (THP), verkar vara det verksamma ämnet och finns lite att läsa om.

Verkar som att vissa menar på att den ska fungera för sömn, används tydligen flitigt i Kina bland annat.

Också en kontrollerad substans i Singapore.

https://www.sciencedirect.com/topics/pharmacology-toxicology-and-pharmaceutical-science/tetrahydropalmatine

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3878639/
Citera
2026-06-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Detta var 100% inte placebo och väldigt påtaglig effekt. Tagit det nu 5 olika nätter och har fungerat lika bra varje gång

Och de sömnproblemen jag har löser sig inte med något placebojippo. Har som sagt testat en rad hjälpmedel utan någon som helst effekt
Tror det kommer sluta fungera i alla fall, kanske har fel, men jag tror det. Berätta sen.
Citera
2026-06-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danieldahlstrom369
Tror det kommer sluta fungera i alla fall, kanske har fel, men jag tror det. Berätta sen.

I natt tog jag det igen. Låg i sängen från 23-02.30 och försökte sova, fullständigt omöjligt. Bestämde mig för att gå upp och ta dosen jag tagit tidigare 0.2 g, slocknade som en stock på 10 min.

Grejen är att jag funderar på ifall denna shop mixar ner något annat skit i. Tycker det är skumt att de skulle skicka med just det som sample. Och det är som sagt extrakt.

Shoppen är eth*sherbal. Första gången jag handlar därifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in