2026-06-21, 17:54
Medlem
Tycker det är positivt att man avskräcker män från att bo tillsammans med kvinnor slentrianmässigt. Man bör enbart leva tillsammans med en kvinna om familjebildning är på tapeten, och då är det helt korrekt att likställa det med giftermål. Det går alldeles utmärkt att umgås precis hur mycket man vill med någon trots att man har separata bostäder. Att man skulle spara pengar genom att dela på fasta utgifter är ett skämt, det ser aldrig ut så i praktiken.
Citera
2026-06-21, 19:28
Medlem
dobbelinas avatar
Detta borde i praktiken mena att man kanske måste skriva ett äktenskapsförordsliknande kontrakt även om man inte planerar att gifta sig.
Citera
2026-06-21, 19:49
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Att man skulle spara pengar genom att dela på fasta utgifter är ett skämt, det ser aldrig ut så i praktiken.

Alla mina relationer i vuxen ålder har sett ut så. Har haft många relationer, alla har pågått flera år.

Det har rejält förbättrat min privatekonomi. Så den idag är mycket stark.

Om tjejen "älskar" dig skulle hon aldrig neka att betala hälften av era gemensamma kostnader, inkl maten hemma (gemensamt konto med två betalkort), restaurang besök, och resor och presenter.
Citera
2026-06-21, 20:55
Medlem
Sinraths avatar
Längst ner finns att läsa lite nyans från TS länk:

Citat:
The government is proposing cohabitants should have lived together for at least three years or share a child to access the framework. Courts must also be satisfied couples are in an enduring family relationship.
The government will consider the findings of the consultation carefully before finalising policy. Finalised reforms will then take place when parliamentary time allows.

Det är så klart inte en klockan som ställs på 1095 dagar som får ta del av 50% av allt ditt så fort någon börjar bo under ens tak. Man kan så klart tänka i värsta möjliga katastrofer och anse att "enduring family relationship" är allt mellan himmel och jord i ett förhållande. Dock är det inte ens färdigdebatterat om hur detta ska utformas som också kan ses här ovan. Hönan har tagit form från sin fjäder igen.
Citera
2026-06-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Män har mer egendom än vad kvinnor har. Därför kommer detta vara till kvinnors fördel.
Ja män tjänar ofta mer och har mer egendom.
Men TS försöker få det att låta som att regeln bara gäller för kvinnan.
Citera
2026-06-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Det står flera gånger att syftet är att främst tillgodose kvinnors behov. Att lagen skrivs könsneutral innebär inte att effekten är neutral.
Att den tillgodoser kvinnans behov är inte samma sak som att den inte kan åberopas av en man.
Citera
2026-06-21, 21:51
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Att den tillgodoser kvinnans behov är inte samma sak som att den inte kan åberopas av en man.
På vilket sätt motsäger det du skriver vad jag skrev eller vice versa?
Citera
2026-06-21, 21:54
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ja män tjänar ofta mer och har mer egendom.
Men TS försöker få det att låta som att regeln bara gäller för kvinnan.
Det var inte det intrycket jag fick av trådstarten.
Citera
2026-06-21, 22:06
Medlem
Citat:
Det var inte det intrycket jag fick av trådstarten.
Om det är så du tolkar det så få det stå för dig.
Jag tycker det är tydligt att TS vill få det att låta som det bara är tjejen som kan få mannens tillgångar och inte tvärtom.
Det faktum att TS fortfarande inte kunnat besvara mitt inlägg säger väl allt.
Citera
2026-06-21, 22:13
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Om det är så du tolkar det så få det stå för dig.
Jag tycker det är tydligt att TS vill få det att låta som det bara är tjejen som kan få mannens tillgångar och inte tvärtom.
Det faktum att TS fortfarande inte kunnat besvara mitt inlägg säger väl allt.
Man måste vara väldigt korkad om man tror att en sådan lag skulle stiftas i England.
Citera
2026-06-21, 22:14
Medlem
Citat:
Man måste vara väldigt korkad om man tror att en sådan lag skulle stiftas i England.
Det är TS som tror att en sån lag ska införas i England. Inte jag.
Citera
2026-06-21, 22:15
Medlem
Gäller detta även killar som bor ihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här