2026-06-22, 02:37
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Sverige borde tamefanimej inte ens vara i VM!

Vi skulle ju egentligen inte vara det. Vi gled in på ett bananskal (tack vare Nations League) Men till skillnad från danskarna (som ju fick hoppa in som Jugoslaviens ersättare i EM 92 & lyckades vinna hela skiten) så har vi rejäl uppförsbacke
2026-06-22, 06:37
  #110
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Kap Verde kan typ vinna gruppen,lol
Jag förutsätter BBCreportern från första match får rapportera från öriket då även.

https://www.bbc.com/sport/football/videos/cyv0n4g6p77o
Reporter står och frågar hur vad han tycker om olika, spelares insats och just då får de in sitt första mål i VM någonsin.
__________________
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-06-22 kl. 06:40.
2026-06-22, 07:22
  #111
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Jag förutsätter BBCreportern från första match får rapportera från öriket då även.

https://www.bbc.com/sport/football/videos/cyv0n4g6p77o
Reporter står och frågar hur vad han tycker om olika, spelares insats och just då får de in sitt första mål i VM någonsin.

Underbart - det här är ju det bästa med VM.

Man önskar att ett lag som inte smakar vanilj kunde vinna någon gång.
2026-06-22, 08:00
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Vi skulle ju egentligen inte vara det. Vi gled in på ett bananskal (tack vare Nations League) Men till skillnad från danskarna (som ju fick hoppa in som Jugoslaviens ersättare i EM 92 & lyckades vinna hela skiten) så har vi rejäl uppförsbacke

Till skillnad från Danmark 92 så vann vi ju faktiskt 2 play off matcher för att ta oss till VM. Något som Danmark och Italien inte lyckades med 😉
2026-06-22, 14:48
  #113
Medlem
Uruguay var det bättre laget men Kap Verde fick kryss genom två försvarsmissar. Kommer Kap Verde att skrälla och t o m vinna gruppen?
2026-06-22, 14:58
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Vi skulle ju egentligen inte vara det. Vi gled in på ett bananskal (tack vare Nations League) Men till skillnad från danskarna (som ju fick hoppa in som Jugoslaviens ersättare i EM 92 & lyckades vinna hela skiten) så har vi rejäl uppförsbacke


Wow, visste inte att Danmark vann då.

Lustigt gruppresultat från deras grupp:

1. Sverige
2. Danmark
3. Frankrike
4. England

2026-06-22, 15:01
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Till skillnad från Danmark 92 så vann vi ju faktiskt 2 play off matcher för att ta oss till VM. Något som Danmark och Italien inte lyckades med 😉

OK, jag erkänner: Jag kanske inte tog med de detaljerna


Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Wow, visste inte att Danmark vann då.

Lustigt gruppresultat från deras grupp:

1. Sverige
2. Danmark
3. Frankrike
4. England

Japp, danska dynamiten exploderade som fan den sommaren (deras största framgång i fotboll) Men, men det var ändå Sveriges (hittills) bästa EM-placering för den delen, man ska väl tänka "påssetivt"

Tyvärr tror jag inte KV kan gå såhär långt. På samma sätt som jag tror att vi tex kommer att få vänta på Färöarna i EM (dvs lite mer "nordisk fägring")
__________________
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-06-22 kl. 15:20.
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in