2026-06-21, 12:35
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Håller med om hälften kanske. Men detta är ju definitivt ett konstigt uttalande när man samtidigt pratat om barn:

Barn ska såklart inte vara med om det är en riktigt "fyllefest". Men midsommar, kräftskivor o.s.v. tycker jag definitivt att barn kan vara med på. Men då kan man ju inte ha någon som inte "tål" alkohol där, fast en sådan person vill man ju inte ha att göra med oavsett.

Salongsberusning är ju egentligen det bästa stadiet ändå och det skall barn tåla att uppleva föräldrarna med vuxet sällskap hänger sig åt traditionsenligt. Att supa sig väck är ren flykt från situationen. Då blir det ju problem med att hålla koll på barn och det är väl sådär att bli plakat inför barnen.

Då behöver man ju vara vuxen nog att hålla sig på den nivån och de som inte har måtta i sig eller har dåligt alkoholsinne får besinna sig och hålla sig till alkoholfritt.
Citera
2026-06-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anarquisten
Jag har aldrig fattat varför barn måste skyddas från "allt farligt" till varje pris. Det är så man fostrar fjollor och mesar. Låt dom smaka en smutt på snapsen, eller ett bloss på ciggen, det är ju knappast som att de skulle dö av det, mer troligt att de skulle inse hur äckligt det är och därmed avstå från att prova igen. Förbud och smusslande leder bara till nyfikenhet. Bättre att vara öppen med allt. Sen behöver man ju såklart inte supa sig dyngrak heller men en liten stänkare och en öl ska man kunna unna sig på högtider utan att moraltanter får slaganfall.

Exakt, jag hade en polare på universitet som var uppväxt i en väldigt strikt familj, godis, läsk och andra sötsaker var helt förbjudet. Så när han flyttade hemifrån i 20-årsåldern så blev han helt besatt av godis och skräpmat och levde i princip på det och byggde upp en rejäl övervikt.
Citera
2026-06-27, 00:03
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Varför fick vi inget val?
Av vilka föräldrar vi fick? Ja det är orättvist.
Som allt annat i denna jävla värld.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in