2026-06-20, 17:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
P L surnade och misstolkade med vilje när hennes bakgrund kommenterades. Hon ansåg sig vara svensk .Och SVT blåste upp ett lätt ironiskt inlägg till rasistiska nivåer. För att det kom från en Sd politiker.
Till skillnad från alla andra med högt tonläge har jag tagit del av även Jessica Stegruds version. Ingen annan har varit intresserad. Efter att SVT valde att skapa ett drev mot henne.
Såvitt jag vet så skrev Parisa Liljestrand direkt att hon kom hit som treåring, så det du skriver stämmer helt enkelt inte.
Citera
2026-06-20, 18:14
Avslutad
Så SVT gör inga avsteg från neutralitet och saklighet och opolitisk granskning.
Det kan man ha olika åsikter om.
När man ser mönstret. Vilkas uttalanden som vänds och vrids och ifrågasätts om det går. Och vilka som omhuldas. När det passar. Det går att ta sida för en kulturminister som gör nedskärningar i kulturbudgeten. När hon är användbar i ett drev mot en Sverigedemokrat.
Viss ironi.
Den som förstår förstår.
Citera
2026-06-20, 19:32
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krengt3
Ingen har väl sagt att Jessica behöver hålla tyst om kulturkanon? Jessica får säga vad hon tycker ska vara kulturkanon och Parisa får säga vad hon tycker.

Jessica tycker däremot inte att Parisa ska få säga vad hon tycker om kulturkanon. På grund av att Parisa har iranskt påbrå. Det borde inte Jessica ha sagt. Det är okej för Parisa att ha en åsikt trots att hon har iranskt påbrå.

Rätt enkelt egentligen va? Alla får ha en åsikt. Den som tycker att någon annan inte ska få ha en åsikt har fel. Jessica hade fel.
Liksom Parisa, som tycker bara iranier får ha åsikter om Iran.
Ser ni hyckleriet nu?

Jag kom hit som treåring och får tycka till om kulturkanon, du är inte iranier och ska hålla käft om Iran.
It’s ok when we do it.
Senast redigerad av mikaels 2026-06-20 kl. 19:35.
Citera
2026-06-20, 19:49
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Ser ni hyckleriet nu?

Var har Parisa sagt att bara iranier får ha åsikter om Iran? Nej, jag ser inget hyckleri. Jag ser bara dina vanföreställningar. Kanske borde du sluta röka på?
Citera
2026-06-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ser ni hyckleriet nu?

Jag kom hit som treåring och får tycka till om kulturkanon, du är inte iranier och ska hålla käft om Iran.
It’s ok when we do it.
Jag har bara läst artikeln i trådstarten. Där säger inte Parisa något om att någon inte får ha en åsikt om Iran. Har du läst någon annan artikel? Vem har påstått att du inte får ha en åsikt om iran om du inte är iranier?

Folk kanske inte tycker att din åsikt är värd speciellt mycket om du inte har någon erfarenhet av iran, men visst får du ha en åsikt.
Citera
2026-06-20, 23:35
Medlem
mikaelss avatar
Parisa går alltså ha en åsikt om Sverige för hon kom hit som treåring, och om Iran, för hon är perser.

Så jag, som bott här hela mitt liv, vad får jag ta en åsikt om? Enligt Parisa?
Sverige? Iran? Henne?

Eller är hon bara en politiker som berättar vad jag ska tycka? Som Reinfeldt?

Får jag säga att Iran suger? Som svensk? Fåt jag säga att någon som identifierar sig som iranier ska hålla käften om en svensk kanon? Vill Parisa höra mina åsikter om iransk kanon?
Trodde inte det.

En vanlig blatte som vill ha specialbehandling för att hon är blatte. Och kvinna?
Piss off. Just när man trodde Reinfeldt var den sämsta moderaten någonsin.
Citera
2026-06-21, 08:47
Medlem
Citat:
Ser ni hyckleriet nu?

It’s ok when we do it.
Sa hon så? Var läser du det?
Citera
2026-06-21, 08:49
Medlem
Citat:
Parisa går alltså ha en åsikt om Sverige för hon kom hit som treåring, och om Iran, för hon är perser.

Så jag, som bott här hela mitt liv, vad får jag ta en åsikt om? Enligt Parisa?
Sverige? Iran? Henne?

Eller är hon bara en politiker som berättar vad jag ska tycka? Som Reinfeldt?

Får jag säga att Iran suger? Som svensk? Fåt jag säga att någon som identifierar sig som iranier ska hålla käften om en svensk kanon? Vill Parisa höra mina åsikter om iransk kanon?
Trodde inte det.

En vanlig blatte som vill ha specialbehandling för att hon är blatte. Och kvinna?
Piss off. Just när man trodde Reinfeldt var den sämsta moderaten någonsin.
Du får ha åsikt om vad du vill. Men alla behöver inte hålla med eller vara intresserade.
Citera
2026-06-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
P L surnade och misstolkade med vilje när hennes bakgrund kommenterades. Hon ansåg sig vara svensk .Och SVT blåste upp ett lätt ironiskt inlägg till rasistiska nivåer. För att det kom från en Sd politiker.
Till skillnad från alla andra med högt tonläge har jag tagit del av även Jessica Stegruds version. Ingen annan har varit intresserad. Efter att SVT valde att skapa ett drev mot henne.
Kan du visa något citat hur SVT skapade drev?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in