2026-06-19, 13:43
Medlem
ViModeraters avatar
https://www.etc.se/debatt/det-krisar-inom-sd-daa-vill-de-prata-om-min-sloeja

"När skandalerna hopar sig gör Sverigedemokraterna som de ofta gör: de riktar strålkastarljuset mot muslimer. Samtidigt som partiet pressas av nya avslöjanden om misstänkt korruption och andra allvarliga kontroverser vill man nu förbjuda hijab på allmän plats."

Håller du med Kawtar Chibli?
Citera
2026-06-19, 13:57
Medlem
kyrkstockens avatar
Ja, SD borde fokusera mer på politikern som bajsade på golvet i uppsala slott än fokusera på slöjor.

Nu är det ETC. Hela syftet är att sabotera vårt samhälle, ett samhälle man inte förstår och känner som en del av.

Det tragiska är att de är helt skattefinansierade.
Citera
2026-06-19, 14:03
Medlem
franges avatar
Valpropaganda från en uppenbar islamist - det är ungefär lika verklighetsbaserat som när Putin säger att de snart vinner kriget.
Citera
2026-06-19, 14:15
Medlem
AI-2000s avatar
ETC

Det handlar snarare om att det är val om 3 månader och man försöker locka väljare. Jag tror inte att vanligt folk bryr sig så mycket om skandaler som medier och journalister gör. Det blir debatt några dagar men sedan är det glömt och folk går vidare med sina liv.
Citera
2026-06-19, 15:04
Avstängd
folk som bryr sig om slöjor är efterblivna och partier som bryr sig om slöjor är efterblivna och folk som röstar på partier som bryr sig om slöjor är efterblivna.
Citera
2026-06-19, 16:04
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
folk som bryr sig om slöjor är efterblivna och partier som bryr sig om slöjor är efterblivna och folk som röstar på partier som bryr sig om slöjor är efterblivna.

Det instämmer jag i men det är en vanlig Sd strategi att flytta fokus till något trivialt som ett slöjförbud!
Citera
2026-06-19, 18:14
Medlem
Vilka skandaler? Det är bara påhitt och påhopp från lite bittra personer som inte fick vara med längre. Ingen som bryr sig om de druckit sprit på sina fester eller om de köpt JÅ bok och sedan delat ut den som kampanjmaterial. Detta är TV4:as fantasier och desperata försök till smutskastning. De brukar alltid hitta sådant här och sedan spara det tills det är valdags.

SD står väl ungefär still storleksmässigt. Är det det som är skandalen? Annars är skandalen som sagt ytterligare ett av vänsterns fantasifoster.

Slöjförbudet. Jag kan hålla med om att det är ett tramsförslag. Ungefär som sprit på ICA och allt vad det är. Det är inte några direkt viktiga valvinnande frågor för landet eller partiet.
Citera
2026-06-19, 22:44
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
2026-06-20, 16:01
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViModerater
https://www.etc.se/debatt/det-krisar-inom-sd-daa-vill-de-prata-om-min-sloeja

"När skandalerna hopar sig gör Sverigedemokraterna som de ofta gör: de riktar strålkastarljuset mot muslimer. Samtidigt som partiet pressas av nya avslöjanden om misstänkt korruption och andra allvarliga kontroverser vill man nu förbjuda hijab på allmän plats."

Håller du med Kawtar Chibli?
Vänstern gullar med islamister. Det slutade sådär för dem i Iran.
Citera
2026-06-20, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
mest exterblivna är väl att tillåta invandring från slöjland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in