2026-06-19, 01:06
  #1
Avslutad
hej jag har 2 små fina gerbilpojkar på ungefär ett halvår upptäckte idag när jag gjorde en rutin koll på dem att den ena (oboy som han heter) hans ena framtand i överkäken var av på mitten och man såg något svart in i som jag då tror är roten man ser, han verkar inte ha ont av det och äter som vanligt han väger dock mindre än hans kompis snöboll

oboy väger 67g och snöboll 78g

någon som kan svara på om det är allvarligt och vad jag bör göra, tänker inte ta till veterinär då det är onödigt för ett så litet djur som ändå inte lever länge hate me if you´d like
Citera
2026-06-19, 10:32
  #2
Avstängd
meeen..!

ta den till djurdoktorn o låt dom dra ut tanden så den inte har ont o svårt att käka!

eller avliva det lilla pyret..... lägg h*n i en tygbit, socka eller liknande o slå hårt rakt in i en betongvägg så går det fort.




mvh
Citera
2026-06-19, 19:28
  #3
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
meeen..!

ta den till djurdoktorn o låt dom dra ut tanden så den inte har ont o svårt att käka!

eller avliva det lilla pyret..... lägg h*n i en tygbit, socka eller liknande o slå hårt rakt in i en betongvägg så går det fort.




mvh

han mår bättre idag och som jag skrev så hade han inte ont så du kanske borde läsa innan du skriver...
Citera
2026-06-19, 19:38
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av man.hater17
han mår bättre idag och som jag skrev så hade han inte ont så du kanske borde läsa innan du skriver...
o hur fan kan du avgöra om det gör ont eller inte jävla tratt?!
hur vet du hur han känner sig i munnen när han tuggar maten? du ser INTE oftast om djuret har tandvärk om det inte verkligen LIDER mkt!

man brukar kunna ana lite om den äter lite mer sällan eller om det tar lite lägre tid än det gjorde innan....

vet en hund som var med i en krock o ingen märkte att tre sidotänder var avslagna, o den jycken käkade sitt /stenhårda!/ torrfoder utan att man kunde märka han hade ont. det märktes inte förrän dom ruttnade en del o det luktade apa ur munnen o man började kolla, innan vet. sövde o drog ut tänderna som var skadade.

o du skulle se på en GERBILS tand om den gör ont tycker du?

du borde fan bli anmäld till jordbruksverket o bli av med alla dina djur ditt jävla missfoster!

-förlåt, men jag är djurvän, djur är mina kompisar!
Citera
2026-06-19, 19:55
  #5
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
o hur fan kan du avgöra om det gör ont eller inte jävla tratt?!
hur vet du hur han känner sig i munnen när han tuggar maten? du ser INTE oftast om djuret har tandvärk om det inte verkligen LIDER mkt!

man brukar kunna ana lite om den äter lite mer sällan eller om det tar lite lägre tid än det gjorde innan....

vet en hund som var med i en krock o ingen märkte att tre sidotänder var avslagna, o den jycken käkade sitt /stenhårda!/ torrfoder utan att man kunde märka han hade ont. det märktes inte förrän dom ruttnade en del o det luktade apa ur munnen o man började kolla, innan vet. sövde o drog ut tänderna som var skadade.

o du skulle se på en GERBILS tand om den gör ont tycker du?

du borde fan bli anmäld till jordbruksverket o bli av med alla dina djur ditt jävla missfoster!

-förlåt, men jag är djurvän, djur är mina kompisar!
'
jag har studerat djurvård på grundläggande nivå och är utbildad nivå 1 djurskötare, kom inte och kalla mig missfoster din lilla apa. djur som har ont äter mindre drar sig undan och ofta blir det svullet och i detta fall börjar dregla. min gerbil har varit aktiv som vanligt och har ätit som vanligt idag har tanden växt såpass att det nästan knappt syns. och den snyft historien om hunden skulle jag nog kalla oansvariga djurägare som inte märkt eller kollat hundens mun, med tanke på att man ska borsta hundars tänder så borde dem ha sätt de... tvekar på att du är så bra djurägare om du nu har djur. kanske ska anmäla dig eller dina vänner med hunden istället. hitta något annat att klaga på karen och skaffa dig lite fakta innan du skriver
Citera
2026-06-19, 23:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av man.hater17
'
jag har studerat djurvård på grundläggande nivå och är utbildad nivå 1 djurskötare, kom inte och kalla mig missfoster din lilla apa. djur som har ont äter mindre drar sig undan och ofta blir det svullet och i detta fall börjar dregla. min gerbil har varit aktiv som vanligt och har ätit som vanligt idag har tanden växt såpass att det nästan knappt syns. och den snyft historien om hunden skulle jag nog kalla oansvariga djurägare som inte märkt eller kollat hundens mun, med tanke på att man ska borsta hundars tänder så borde dem ha sätt de... tvekar på att du är så bra djurägare om du nu har djur. kanske ska anmäla dig eller dina vänner med hunden istället. hitta något annat att klaga på karen och skaffa dig lite fakta innan du skriver
Tvivlar på att någon utbildad inom djursjukvård hade sökt råd på Flashback. Tycker du tar en trip till veterinären. Du kan omöjligt veta om en gerbil har ont och troligtvis har den jävligt ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in