2026-06-18, 22:55
Avstängd
triptykens avatar
Ooooof dom börjar få panik och nu ska valfläsket bres på brett....

Vad är "politisk islam"? Dom kan inte svara på det, ni kan inte svara på det - dom hustlar er.
Citera
2026-06-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emazet
Alla ni som tror på att sharia lagar kommer att införas i Sverige är så jävla dumma

Självklart inte i närtid, men allt handlar om vilken politik vi väljer. Väljer vi att gå tillbaka till kraftigt ökad invandring från muslimska länder så kommer den befolkningen fortsätta öka kraftigt. De föder 7 barn medans svensken föder närmare 1 barn i snitt.

Det säger sig självt att om inget görs så kommer de över tid att ta över samhället bara genom att föda barn. Vi behöver inte ens införa några speciella lagar, de kommer kunna stifta sharialagar själva när de är så många att de flesta röstar på muslimska partier som kommer komma.

Det sker inte under våran livstid, men det kommer hända OM INTE vi har en SD-styrd regering under lång tid som inte bara stoppar allt detta utan också utvisar alla som inte har uppehållstillstånd och som bryter mot lagar. Sedan tycker jag att hårda incitament bör införas för barnafödande för de som har svenska rötter. Kraftigt ökade barnbidrag för infödda svenskar.

Varför inte till alla? Det motverkar väl det jag nyss sa eller? Det handlar inte om rasism i det läget utan istället om att värna om det svenska och att behålla det.
Citera
2026-06-18, 23:07
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Sharia (arabiska för "vägen till vattnet") är vad det står i koranen och sunnan om vad allahs vilja är gällande hur människor ska leva sina liv, samhällen ska styras, rättsordning ska utformas osv. Detta är vad man försöker skrämmas med från kritiskt håll. En samling önsketankar, på bägge sidor verkar det som.

Hur länder som sedan baserar sitt stats- och styrelseskick, konstitution, juridisk ordning osv är beror på hur tolkningarna av sharian gjorts. Dessa tolkningar kallas fiqh och skiljer sig väldigt mycket åt beroende på tid i historien, kulturell miljö, geografisk position, styrelseskick och andra faktorer. Inte alls lika bergfast som den orubbliga sharian, alltså.

"57 muslimska länder" är det senaste. Med så många länder med islam så kan muslimerna flytta till något av dem tycker vissa heter det. 57 medlemsländer i Islamiska samarbetsorganisationen, ja. Inte alla dessa har en muslimsk majoritetsbefolkning och de flesta är konstitutionellt sekulära och accepterar således andra religioner. Endast åtta länder har islam som utgångspunkt för statsskick och konstitution. Som ateist så tycker jag förstås att länder som har lagar som helt eller delvis finns pga religion är fel, men det är också felaktigt att påstå att 57 länder lyder direkt under sharian.
Citera
2026-06-18, 23:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Alla ni som tror på att sharia lagar kommer att införas i Sverige är så jävla dumma

Så sa britterna också för ett antal år sen.
Citera
2026-06-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Så sa britterna också för ett antal år sen.

Haha ja och dem har ju sharia lagar , Mister Keir Mohamed Starmer
Citera
2026-06-18, 23:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Haha ja och dem har ju sharia lagar , Mister Keir Mohamed Starmer

Ja, det finns Sharialagar i UK även om de inte appliceras på alla utan för muslimer.
Citera
2026-06-19, 00:01
Avslutad
Jag kan ju säga som så att om en kryddluktande shariatomte knackar på hos mig så blir det det sista han gör.

Äckliga muslimpack.
Citera
2026-06-19, 00:16
Medlem
Då kan dom samtidigt utreda KD som består av en hel svärm med kristna fanatiker. Tidö kör med en politik vi och dom.
Citera
2026-06-19, 00:48
Medlem
Men när man ska ut på match, kanske man inte sovit på en stund.
Det är mohammed det.
Citera
2026-06-19, 00:50
Medlem
Jag ska åka tillbaka i smyg snart, sen ska ni få era sovställnigar.
Man ska vara lite rättvis
Citera
2026-06-19, 01:10
Medlem
mlon.eusks avatar
Politisk kristendom?
Politisk judendom?
Religiös nazism och religionsfrihet?

Sverige har gått sönder, man diskuterar skit och trams under en pågående invasion.
Citera
2026-06-19, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Politisk kristendom?
Politisk judendom?
Religiös nazism och religionsfrihet?

Sverige har gått sönder, man diskuterar skit och trams under en pågående invasion.

Religion borde förbjudas om du frågar mig. Det kommer nog hända förr eller senare, men jag röstar på senare som i 100+ år åtminstone.

Anledningen är att religion är grunden för nästan alla krig genom historien.
Därav om denna hemskhet som religion är försvanneller stoppades genom lag så skulle det visserligen till en början bli ett jävla helvete, men om det bara var några få länder som införde det, bland annat Sverige, så skulle folk kunna flytta till andra länder och så slipper vi problemen.

Nej jag är inte mot religion i sig, men jag är mot att det ska få styra något som helst i samhället, om det så gäller rättigheter på arbetsplatsen eller skolan eller av att bara gå runt på gatan.

Religion ska få styra noll och inget tycker jag. Det ska bara få vara tp en hobby eller något man gör helt på fritiden, men ska inte tas in utanför hemmet eller slutna grupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in