2026-06-21, 20:21
Medlem
MG är en kinesisk bil rakt igenom idag. Varför ens tänka tanken? Även med garanti får du problem för du måste hela tiden lämna bilen till verkstad och vet aldrig när den stannar eller ger problem. Att inte kunna lita på ett fordon är ett stort orosmoln. Köp japanskt så vet du att det fungerar!
Citera
2026-06-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
bilen i frågan :

https://www.bytbil.com/blekinge-lan/personbil-hs-luxury-1-5t-at-lagerrensning-ranta-0-ranta-0-7039-19213554

som sagt så funderar vi på att köpa en större hybrid och har sett en sån här i butik fast svart och måste säga att det verkar vara en riktigt trevlig bil på alla sätt och alla tester på youtube som jag sett hittills har varit positiva till bilen. Nån här på FB som har erfarenheter av denna modell ? bilen har 7 års nybilsgaranti vilket är tryggt. vad tycker ni ? mvh

Provkörde en MG efter att ha rullat runt i en MB av värre modell några år. Var bara ett infall, ville se hur den var. Det första som slog mig var doften av plast i bilen, luktade inte ny bil utan vattenflaska från Thailand. Sätena var platta och hårda. När jag satte på blinkersen lät det som någon spelat in ljudet från ett premiummärkes tickande och sedan spelat upp det via trattgrammofon. Började svettas eftersom jag fått bilhandlar'n att köra fram bilen ur en helt full bilhall men tänkte att jag får väl ta aset på en sväng iaf.

Kom ut i industriområdet och gasade på. Var samma känsla som att gasa eltrimmern hemma, noll-eller-allt. Ryckigt mao. Elmotorn ven på ett sätt som hade drivit mig till vansinne om jag ägt den. Reglagen var väl okej i övrigt men noll känsla i spakarna. Parkopplade luren och det var ingen audiofil upplevelse direkt heller.

Slutade med att jag körde den kanske 2 km. Orkade verkligen inte med den längre, det var ett brutalt uppvaknande kring hur pass sunkiga helt nya bilar kan vara 2025... Men det kändes fint att köra hem sin egen bil efteråt 🙂

Jag har inte prövat andra MG eller BYD, är inte intresserad.
Citera
2026-06-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
bilen i frågan :

https://www.bytbil.com/blekinge-lan/personbil-hs-luxury-1-5t-at-lagerrensning-ranta-0-ranta-0-7039-19213554

som sagt så funderar vi på att köpa en större hybrid och har sett en sån här i butik fast svart och måste säga att det verkar vara en riktigt trevlig bil på alla sätt och alla tester på youtube som jag sett hittills har varit positiva till bilen. Nån här på FB som har erfarenheter av denna modell ? bilen har 7 års nybilsgaranti vilket är tryggt. vad tycker ni ? mvh
Bra bil! Det som imponerar på mig är hur de byggt drivlinan. Den känns robust. hybridsystemen är stabila, men eftersom de regenererar så mycket ström när du släpper gasen så används de mekaniska bromsarna mindre än på en vanlig bil. Det betyder att du då och då bör bromsa till lite hårdare när du kör ensam, så att klossarna får jobba och ytan på skivorna håller sig fin. Annars får du beläggningar som gör att de börjar ligga an eller ta ojämnt.
Citera
2026-06-24, 11:40
Medlem
Jag hade själv aldrig köpt en hybrid. Känns inte stabilt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem