2026-06-18, 15:48
Medlem
Jag höll på med en programmeringsrelaterad fråga och skickade kompletterande filer till ChatGPT. Den bara fortsatte och sa samma sak: "Nu är jag snart klar med koden." om och om igen. Och jag sa, ok du kan skicka koden nu! Men den ville ha en fil som jag redan hade skickat nyligen.

Så jag skickade samma fil igen. Och så där höll den på och tjafsade tills jag inte kunde skicka fler filer, på grund av att gratisanvändare bara kan skicka ett visst antal filer, och sedan måste man vänta tills denna begränsning nollställs.

Jag tyckte det kändes mer som att ChatGPT förhalade för att jag skulle köpa deras tjänst. Har ni också upplevt detta?
Citera
2026-06-18, 16:14
Medlem
Ja, det är väl inte mer än rätt att dom får betalt.
Så varför startar du inte en prenumeration?
Citera
2026-06-18, 16:28
Medlem
S.O.Stolps avatar
ja, snart är gratislunchen slut du o ja står där med repet vafan hände?
Citera
2026-06-18, 16:52
Medlem
Klart de vill ha betalt, är ju ett företag och inte en volontärverksamhet. Eller hur tänker du om det hela?
Citera
2026-06-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullrufset
Klart de vill ha betalt, är ju ett företag och inte en volontärverksamhet. Eller hur tänker du om det hela?
De startade som en forskningsorganisation, idag är de 50/50, så att investerarna ska kunna få tillbaks det de investerade. Men de använder självklart inte metoder som TS nämnde, det är en tillfällig bugg antagligen, idag har jag också haft problem med ChatGPT, även fast jag har Plus prenumerationen.
Citera
2026-06-18, 19:10
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Det är som din lokala langare, den första fixen är gratis, kanske den andra med, men när du är hooked så är du ägd.
Citera
2026-06-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborste-AI
Jag höll på med en programmeringsrelaterad fråga och skickade kompletterande filer till ChatGPT. Den bara fortsatte och sa samma sak: "Nu är jag snart klar med koden." om och om igen. Och jag sa, ok du kan skicka koden nu! Men den ville ha en fil som jag redan hade skickat nyligen.

Så jag skickade samma fil igen. Och så där höll den på och tjafsade tills jag inte kunde skicka fler filer, på grund av att gratisanvändare bara kan skicka ett visst antal filer, och sedan måste man vänta tills denna begränsning nollställs.

Jag tyckte det kändes mer som att ChatGPT förhalade för att jag skulle köpa deras tjänst. Har ni också upplevt detta?
Säg att du vill ha ändringen i ditt skript utskriven i chatten men bara dom raderna som behöver uppdateras. Rad för rad.
Så lägger du in det själv.
Sen blir det potatismos vänder du dig till gemeni med spagettikoden.
Citera
2026-06-19, 21:04
Medlem
JackBlacks avatar
Du kanske använder ChatGPT fel. Skickar du en för stor fil så kommer den ta upp all kontext och inte bli klar med det du vill. Den riskerar att göra en compaction eller reset som leder till att den glömmer bort innehållet i den fil du nyss laddade upp.
Citera
2026-06-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Du kanske använder ChatGPT fel. Skickar du en för stor fil så kommer den ta upp all kontext och inte bli klar med det du vill. Den riskerar att göra en compaction eller reset som leder till att den glömmer bort innehållet i den fil du nyss laddade upp.

Nej, knappast stor fil. Väldigt litet projekt, 43kb kod. ChatGPT verkar föredra att man lägger alla kod-filer i en .zip-fil (om man skickar en separat kod-fil så verkar den ha problem att läsa. Och ChatGPT klarar inte ens av .rar-formatet. Tokuselt). Problemet är att ChatGPT verkar totalt senildement, för man får skicka denna fil gång efter gång, efter varandra i samma chat-tråd, även om det är relativt enkla frågor i exakt samma kod. Nej, detta är tokuselt. Jag är knappast imponerad av dagens ChatGPT.
Senast redigerad av Toalettborste-AI 2026-06-19 kl. 22:28.
Citera
2026-06-19, 22:28
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Det låter som om du har råkat ut för en sådan här:
https://www.youtube.com/watch?v=T4Upf_B9RLQ
Citera
2026-06-19, 23:42
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Nej, knappast stor fil. Väldigt litet projekt, 43kb kod. ChatGPT verkar föredra att man lägger alla kod-filer i en .zip-fil (om man skickar en separat kod-fil så verkar den ha problem att läsa. Och ChatGPT klarar inte ens av .rar-formatet. Tokuselt). Problemet är att ChatGPT verkar totalt senildement, för man får skicka denna fil gång efter gång, efter varandra i samma chat-tråd, även om det är relativt enkla frågor i exakt samma kod. Nej, detta är tokuselt. Jag är knappast imponerad av dagens ChatGPT.
Kör du gratisversionen så har du nog problemet där.
Citera
2026-06-20, 09:31
Medlem
GanskaRoligts avatar
För programmering med ChatGPT borde du betala för Codex istället för att använda gratisversionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in