Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
För trettio år sen var det ett himla liv om hur man skulle rädda London och alla andra städer som ligger nära havet.
Stora planer att bygga stora slussar. Och hur dyrt det skulle bli. Och det var bråttom också.
Är det någon som sett några nybyggda fördämningar i London?
För det var mycket snack om översvämningskatastrofer då..
Och folk skulle fly från öar som ligger lågt, och det skulle skapa flyktingströmmar med folk. Klimatflyktingar pratades det också mycket om.
Är det någon som sett dessa långa köer med klimatflyktingar?
Jag har varit med ett tag nu. Och jag minns mycket väl hur man varnade för ISTIDEN och för ÖVERBEFOLKNINGEN och att OLJAN skulle vara slut inom tjugo år.
Är det samma sak med dessa 'översvämningar'?
Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Just London har väl faktiskt byggt fördämningar, Thames Barrier. Men det gjordes för mer än 40 år sedan, så det behövdes nog oavsett om havsnivån stiger eller ej. Men ändå blev det rejäla översvämningar i London där för några år sedan då massor med källare etc förstördes.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Thames_Barrier
Ok de har en barriär.
Men den byggdes för att förhindra översvämningar när nordsjön trycker in vatten i Engelska kanalen, vid stormflod och springflod - sådana som uppstod 1953.
De senare översvämningarna har ju skett efter REGN som fått floder att svämma över.
Jag förhåller mig forsatt avvaktande till de här klimatalarmen. Det har varit för många av dem, i mitt tycke.