2026-06-17, 18:05
  #1
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Mer rök och metal åt folket. Det har startats upp ett nytt band och det i sig är ju inget ovanligt. Händer hela tiden. Det som sticker ut är att man i bandet kan hitta den forne Dissection-trummisen. Hela laguppställningen är: Andreas Stenfeldt (Vocals), Olof Eimir (Guitar), Matte Eliasson (Guitar), Marcus Högberg (Bass) och Ole Öhman (Drums). Bandet marknadsför verksamheten via Facebook och Instagram och allt det där vanliga.

Någon officiell musik (eller vad vi ska kalla det) har inte utkommit via något bolag, än. Det som finns är en demo med två st spår: "Don't Feed The Daemon" och "Bringer Of War". Båda låtarna har dock hittat till Spotify och YouTube.

Genren är lite luddig men bandet har ändå hunnit med en spelning hittills på The Abyss i Göteborg tillsammans med Domgård.

Tidigt än men tror ni det finns potential i projektet? Finns det någon eld bland all rök?
Citera
2026-06-17, 18:27
  #2
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Nä förmodligen är du väl ensam om gilla detta. Knäppa människor överallt
Citera
2026-06-17, 18:34
  #3
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Nä förmodligen är du väl ensam om gilla detta. Knäppa människor överallt

Tror du inte bandet kan skrapa ihop några fans här och där i varje land?
Citera
2026-06-17, 18:43
  #4
Avstängd
triptykens avatar
Uy ... Dissection...

Ok, Rök låter ju trevligt mm, men... man blir ju skeptisk med en gammal Dissection-hangaround. Eller JAG blir skeptisk, är han också homofob?

Som sagt dom låter ju bra. Får kolla upp
Citera
2026-06-17, 19:09
  #5
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Uy ... Dissection...

Ok, Rök låter ju trevligt mm, men... man blir ju skeptisk med en gammal Dissection-hangaround. Eller JAG blir skeptisk, är han också homofob?

Några slående likheter med Dissection fanns väl inte, riktigt. Man kan ju lätt få för sig att nya projekt ska påminna om tidigare storverk, men men....

Antar att du menar Nödtveidt och Vlads avrättning av algeriern? Ja, jag vet ju inte hur stämningen eller den inre kulturen var i Dissection.... knepig fråga.
Citera
2026-06-17, 19:28
  #6
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Tror du inte bandet kan skrapa ihop några fans här och där i varje land?
Jo nån ensam månskensjagare kan dom väl skrapa ihop. Men kom igen, du är unik som går igång på sånt här. Vad tror du seriöst själv?
Citera
2026-06-17, 19:33
  #7
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Jo nån ensam månskensjagare kan dom väl skrapa ihop. Men kom igen, du är unik som går igång på sånt här. Vad tror du seriöst själv?

Jag har väl inte sagt att Röks två låtar når upp till några himmelska höjder? Men man kan ju fortfarande skapa en tråd om bandet och checka av läget.
Citera
2026-06-17, 19:38
  #8
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Jag har väl inte sagt att Röks två låtar når upp till några himmelska höjder? Men man kan ju fortfarande skapa en tråd om bandet och checka av läget.
Det finns ingen eld bland röken, tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in