2026-06-16, 12:12
  #13
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Knappast. Hela historien kommer ju från allmänläkarens ex.

Som först anmälde honom för att ha förgripit sig på deras barn vilket ignorerades för att de saknades grund.

Men när styckmordet var på nyheterna så anmälde hon att dottern hade berättat att han hade sågat av huvud bl.a.
Ja, och är man obducent kan det ju tolkas så ur ett barnperspektiv, att såga och skära är ju en del i obducentens arbete.

Sedan kan man fråga sig om det var rätt att en obducent ska ta med sig ett barn till sitt arbete.
Citera
2026-06-16, 12:13
  #14
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Fortfarande inget aktuellt brott. Vill du diskutera själva ex gratia så ta det i delforumet B&B.
Det är högaktuellt kriminalfall. Idi..!
__________________
Senast redigerad av Kallis 2026-06-16 kl. 12:18.
Citera
2026-06-16, 12:15
  #15
Medlem
2 mkr skulle kanske vara bra för lågavlönade som städare eller personlig assistent-
men är ju skiit för läkare som är verkliga löneöverklassen.

Så vilka inkomster har dessa två de facto haft genom decennierna efter att de förlorat
sina leg o tvingats till (obs inte fått - vilken gåva är det att få yrkesförbud) yrkesförbud
inom en utbildning o praktik som tagit många många år jfrt mes städaren o personliga
assistenten
Citera
2026-06-16, 12:17
  #16
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
2 mkr skulle kanske vara bra för lågavlönade som städare eller personlig assistent-
men är ju skiit för läkare som är verkliga löneöverklassen.

Så vilka inkomster har dessa två de facto haft genom decennierna efter att de förlorat
sina leg o tvingats till (obs inte fått - vilken gåva är det att få yrkesförbud) yrkesförbud
inom en utbildning o praktik som tagit många många år jfrt mes städaren o personliga
assistenten
Vi tänker lika, funderar även som du.
Citera
2026-06-16, 12:35
  #17
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
2 miljoner va väl inte direkt nå stor summa

Summan är ju oförskämt låg!

De borde få minst tio miljoner kr var!
Citera
2026-06-16, 12:43
  #18
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Ja, och är man obducent kan det ju tolkas så ur ett barnperspektiv, att såga och skära är ju en del i obducentens arbete.

Sedan kan man fråga sig om det var rätt att en obducent ska ta med sig ett barn till sitt arbete.

Vem syftar du på i din fråga? Kari Ormstad? Jovan Rajs? Har ett barn arbetat som rättsläkare?
Citera
2026-06-16, 12:45
  #19
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
2 miljoner va väl inte direkt nå stor summa

De ville väl ha 5 miljoner och det skulle de också fått tycker jag!
Citera
2026-06-16, 13:00
  #20
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Den är från 2003 så det är väl ok med en ny!
👍

Efter över 20 år är det hög tid för en nystart.
Lämna all skit bakom oss och låt det förpassas till historien.
En nystart, de är rättvist befriade!

Två miljoner är skämskudde på, men ett erkännandet av statens felsteg, och det smäller nog högre för Teet Härm och Thomas Allgén med anhöriga om omgivning.

Ex gratia är en symbolisk summa som ett erkännande av det fel samhället har begått.

Men det är svårt att tolka in de där två miljonerna, så lågt.
__________________
Senast redigerad av Kallis 2026-06-16 kl. 13:14.
Citera
2026-06-16, 13:02
  #21
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Vem syftar du på i din fråga? Kari Ormstad? Jovan Rajs? Har ett barn arbetat som rättsläkare?
Teet Härm (”obducenten”)
Citera
2026-06-16, 13:08
  #22
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Teet Härm (”obducenten”)

När, var och hur har han tagit med sig sitt vid tidpunkten ännu icke-existerande barn till sin arbetsplats.
Citera
2026-06-16, 13:19
  #23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
De kan inte få sin framtid tillbaka. Men på regeringens vägnar beklagar jag djupt vad de har fått gå igenom, säger Gunnar Strömmer.

Ex gratia är en symbolisk summa som ett erkännande av det fel samhället har begått.

De friades, men pekades ut som skyldiga för ett annat brott än åklagaren åtalat för, som var preskriberat och inte heller gick att överklaga.
https://www.expressen.se/nyheter/politik/utpekade-lakarna-far-besked-om-ersattning-av-regeringen-/

Helt sjukt!

Nyheten är "gammal", läste den i förmiddags..
Men det var bra att läkarna fick upprättelse till slut.
Bra gjort av ministern!
Citera
2026-06-16, 13:23
  #24
Medlem
Ilimitados avatar
Eventuellt saftigt arv att vänta till barnet som inte velat veta av pappan sedan dess. Det här samhället är en ren parodi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in