Citat:
Ursprungligen postat av
Sluggo1
Jag har gått på en minnesklinik för att bekräfta att mitt minne fungerar som det ska. Alla värden verkar vara normala. Vid ett tillfälle har jag haft problem med geometriska figurer i samband med ett test. Nu måste jag jag bedömas på en körskola. Körskolan skickar resultatet vidare till Transportstyrelsen som ska ta ställning till min duglighet som bilförare (b-körkort). Är det någon som har erfarenhet av denna typ av test ? F . ö kan jag tycka att det är överdrivet att jaga personer som kört prickfritt i åratal med tanke på den anarki som råder kring elsprakcyklar och A-traktorer.
Varför går du på en minnesklinik? Det är relevant info att veta. Vadå bekymmer med att minnas geometriska figurer, hur många ska du komma ihåg? Jag har viss ansiktsblindhet, har ändå fullt körkort, bra jobb och jobbar med rätt krångliga saker.
Varför har Transportstyrelsen begärt detta från dig från början?