2026-06-14, 17:42
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Ingen rösträtt ska ges invandrare i år och framöver
En rösträttsprocess ska kunna sökas efter lagligt uppförande 30 år efter ankomst till Sverige.

Glöm det finns inget vettigt med att göra så!
Citera
2026-06-14, 17:44
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
En rösträttsprocess ska kunna sökas efter lagligt uppförande 30 år efter ankomst till Sverige.

Deklarerat rimlig inkomst och därmed betalat skatt 10 år i rad de senaste åren före valet istället?
Det vore rättfärdigt.
Citera
2026-06-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
i frankrike är det 5 år, liksom tyskland, liksom portugal, liksom nederländerna.

länder där vänstern gör sitt bästa för att förbjuda högern samt importerar väljare för att vinna val. Det ör ett stort demokratiskt problem.
Citera
2026-06-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Glöm det finns inget vettigt med att göra så!
Förstår dig , vill ändå påpeka att det ska finnas en chans att kunna få känna sig som en svensk. Efter 30 år eller mer.
Citera
2026-06-14, 17:52
Avstängd
Galejans avatar
Jag tycker snarare att gamla gubbar över sjuttio inte ska få rösta. I den åldern är varje dag en bonus och man ska inte vara med och bestämma över ett samhälle man möjligen inte ens lever i om sex månader.
Citera
2026-06-14, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalaren23
länder där vänstern gör sitt bästa för att förbjuda högern samt importerar väljare för att vinna val. Det ör ett stort demokratiskt problem.

det är 3-8 år nästan överallt oavsett politiker

polen, belgien, finland, irland, grekland, bulgarien, kroatien, slovakien, island

nästan enklare att börja i andra änden - 10 år krävs för spanien, italien och östterike
men jag gissar det är alldeles för få år det också
Citera
2026-06-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Deklarerat rimlig inkomst och därmed betalat skatt 10 år i rad de senaste åren före valet istället?
Det vore rättfärdigt.
Ja - jo , du har en poäng med att brottsligheten i all dess form ska sätta stopp för befogad rösträtt. Bör Sverige införa en myndighet så som GESTAPO då för att med järnhand kontrollera alla invandrare?

Ja det är jag för att införa.
Citera
2026-06-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag tycker snarare att gamla gubbar över sjuttio inte ska få rösta. I den åldern är varje dag en bonus och man ska inte vara med och bestämma över ett samhälle man möjligen inte ens lever i om sex månader.
Man kan bli 100. Du vet inte om du lever till valet.
Citera
2026-06-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Den du 🙂 bra tänkt , tänker även på dessa skolval - en ungdom under 18 år ska heller inte ges statistik befogenhet..
Citera
2026-06-14, 18:09
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

8-10 år kanske är mer rimligt
Citera
2026-06-14, 18:11
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
varför det?

har man bott i sverige en väldans massa år så är det väl rimligt att man får säga till om den politik som förs eftersom det angår en.

De kommer från misslyckade länder, vars medborgare extremt sällan har förståelse för västerlandet, ej har vilja att integrera sig, samt helt enkelt inte har något att tillföra ursprungsbefolkningen, när det kommer till sådana saker hur vårt land ska styras.

Det tycks gå bra för såssar att leva i thailand sina sista decennier i livet utanatt de behöver lägga sig i hur Thailand styrs, samt ej har några behov att rösta där. Varför så viktigt att dessa shariavurmare ska få rösta i väst?
Citera
2026-06-14, 18:14
Medlem
Citat:

Jag håller med! Hade de inte haft rösträtt, så hade hela grejen med att ösa på med röstboskap aldrig existerat.
Det är ju egentligen ett helsnurrigt röstsystem att man kan dopa sina röstresultat med att ösa på med fler invandrare som har rösträtt och går på socialbidrag.
Jag kan tänka mig att de skulle kunna få rösta efter 10-15 år i Sverige, när de förstår tillräckligt mycket av landet, samt man kan kalla dem för integrerade och att de jobbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in