2026-06-14, 22:26
Medlem
MP helt klart. Och kanske V.
Citera
2026-06-14, 23:01
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Det mest omfattande djurplågeriet sker utanför djurparker i form av "innekatter" och liknande livstidsfångar, som man intalar sig att man gör en tjänst. Man skyddar ju stackarna från den farliga omvärlden.

Lite som Fritzl resonerade.

Jag är absolut inte för inomhuskatter, men jag tror att höns i stordrift har det mycket värre.
Citera
2026-06-15, 06:45
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jag är absolut inte för inomhuskatter, men jag tror att höns i stordrift har det mycket värre.
De faller under "liknande livstidsfångar".
Citera
2026-06-15, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
MP helt klart. Och kanske V.
Nej. De vill att djur ska vara i fångenskap om det sker i artbevarande syfte. Fångna djur är fångna djur.
Citera
2026-06-15, 15:39
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hejsan vinc,

Jag har kollat runt och inte funnit något parti som är mot att hålla djur i fångenskap i avspärrade områden. Allt från hästar, kor, grisar till getter, zebror, katter, hundar, zebrafiskar och kaniner hålls i fångenskap i Sverige och där pressar människor djuren till olika slags underkastelse. Du får starta ett eget parti för den här viktiga frågan! Du behövs!
Citera
2026-06-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Jag älskar djur och jag hatar att att se dessa instängda i djurparker. Finns det något parti idag som är mot djurfångenskap?
Du får nog hitta ett enfrågeparti i så fall. Ett parti som ser helheten kommer inte bli emot.
Djurparker i sig är skit. Men när man betalar entréavgiften så betalar man för driften att hålla djuren vid liv. Än så länge, onödigt för människors nöjen.
Men…. Djurparkerna samarbetar och i djurparkerna är djuren fredade från tjuv/troféjakt samt att man även håller andra utdöende djur vid liv. Samarbetet handlar om att hålla en levande DNA-bank i en värld där mångfalden i ett ekosystem är viktigt.
Därför skulle jag som älskar djur vara emot ett parti som vill förbjuda djurparker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in