Citat:
Ursprungligen postat av
Dossan157
Tjena!
Vet inte riktigt hur jag ska börja med detta….
Blivit dömt för våldtäkt och 2år i fängelse,
Träffade mitt ex 2 månader innan denna händelsen.
Vi sitter och dricker vin och röker hasch hemma i soffan som vi brukade göra på helgerna,
efter andra spliffen somnar jag
(då jag inte röker lika ofta som förut)
vaknar mitt i natten av att hon skriker att jag våldtagit henne och att jag ska dra hem, ifrågasätter henne men blir rädd och chockad så tar jag mina saker och drar hem,
Får massa SMS om hur jag kunde våldta henne och behandla henne som skit.
Dum i huvudet som jag är skriver jag förlåt och jag inte förstår vad hon menar osv
(Detta var starkaste beviset
I rättegången)
Slutade med 300k skadestånd
Och att jag blev uthängd på sociala medier
Samt firande av skadeståndet med sin nya snubbe hon skaffat.
Jag är inte den första som blivit anmälda
(TVÅ killar innan mig)
Insett att jag har förlorat och mitt liv och karriären är förstört…..
Min fråga kommer jag hamna på en vanlig anstalt där folk skiter fullständigt i min historia och kommer göra mina år till helvete eller hamnar jag på en avdelning med människor jag avskyr mest av allt
(Sexualbrottslingar & pedofiler)
Låter jävligt surt om det är sant, men jag lider med dig. Det där visar hur livsfarligt det är att skriva och be om ursäkt i panik innan man vet exakt vad man anklagas för. Rätten tolkar det tyvärr direkt som ett erkännande.
Jag har varit med om liknande sjuka grejer själv. Var med en tjej som bara var en kompis (hon var rätt psyk). Jag visade noll intresse och vi umgicks bara som vänner hemma hos henne. Helt plötsligt får jag meddelanden från hennes kille om att jag ska "sluta vara på henne" när jag inte ens var i samma rum utan satt på balkongen och rökte. Jag drog direkt såklart, men det visar bara att det finns tjejer som kan koka ihop precis vad som helst i sina egna huvuden.
Angående din fråga om anstalt: Med 2 år för sexualbrott hamnar du inte på en vanlig normalavdelning. Kriminalvården sätter dig på en specifik avdelning (ofta kallad SAK-avdelning) med andra som är dömda för samma kategori av brott. Det görs för din egen säkerhet eftersom hotbilden är för hög på vanliga avdelningar. Det suger att sitta där om du är oskyldig, men alternativet hade varit mycket värre.