2026-06-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Det ser så korkat ut att man undrar nästan om det är ett planerat mord...
Faktiskt vad jag också kom att tänka på.
Det är ju så korkat att man tror inte det är sant.
Eller är det en AI som fått fotfäste viralt?
Citera
2026-06-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
https://www.reddit.com/r/CrazyFuckingVideos/comments/1u4xmho/doing_bungee_jumping_without_the_cord/

https://www.cnnbrasil.com.br/nacional/sudeste/sp/mulher-morre-apos-ser-lancada-sem-corda-de-bungee-jump-em-limeira-sp/
översatt
En 24-årig kvinna dog på lördagsmorgonen (13) medan hon övade en rephoppningsaktivitet på Skeleton Bridge Trail i Limeira, i inlandet av São Paulo.

Har för mig det hänt tidigare men att personen hoppade iväg för snabbt

Men hur ser killen inte det?
Massivt hjärnsläpp?

Är det repet som ligger där? och konstigt att ingen i publiken skrek till

edit
argh reddit länken raderades men cnn har skärmdumpar

Vi kan väl bara lugnt konstatera att Bungee-jumping är något för de hjärnslöa. Dels utövarna själva men även arrangörerna.

Darwin Award till alla inblandade.
Citera
2026-06-14, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Skumt. De är säkert psykopater och gjorde detta med flit.

När det rör sig om Brasilien och vad som händer där, så är det inte omöjligt att de har fått betalt för det.
Där händer så mycket helgalna grejor i det landet.
Bungyjump i Brasilien är i vilket fall garanterat långt mer riskfyllt, än någon annanstans.
-Bungyjump; halva priset utan lina!
Citera
2026-06-14, 11:26
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
När det rör sig om Brasilien och vad som händer där, så är det inte omöjligt att de har fått betalt för det.
Där händer så mycket helgalna grejor i det landet.
Bungyjump i Brasilien är i vilket fall garanterat långt mer riskfyllt, än någon annanstans.
-Bungyjump; halva priset utan lina!
hon hade inte köpt returbiljett...

gillar inte att hata på cannabis men det här är ett sånt fall jag kan tänka mig att de tre operatörerna var lite höga men glömde att man inte kan flyga
Citera
2026-06-14, 11:26
Medlem
Sinraths avatar
Det är så lätt att komma av sig, även om man gör något som handlar om liv eller död, om det görs ofta med flera andra som har samma uppgift (kolla repet!). Publiken som ser och filmar tror 100% på personalen kommer lösa det och vill inte påpeka saker som några proffs bergis har koll på, även om det är 1 sekund före avkastet.

Jag har själv varit med om liknande (fast utan dödsallvaret) där jag skulle resa iväg och har lagt flygbiljetten på tallriken på frukostbordet så man inte ska glömma den. Resultatet blir att jag stoppar bort biljetten som en grej jag måste komma ihåg i sinnet, för det är så uppenbart, viktigt och den är redan framme tydligt och synligt (lite som bungee repet), att jag kom ihåg allting annat och hann iväg 2 mil innan jag kom på biljetten var kvar hemma precis där jag lagt den.
Citera
2026-06-14, 11:41
Medlem
Citat:

gillar inte att hata på cannabis men det här är ett sånt fall jag kan tänka mig att de tre operatörerna var lite höga men glömde att man inte kan flyga

Det är den känslan jag får också. Att den förolyckade och alla andra inblandade hade suttit och rökt på precis innan. Då kan sådant här hända.
Citera
2026-06-14, 12:32
Medlem
Citat:

Du skojar men om man är hög på cannabis kan man göra en sån stor tabbe som att helt glömma av att faktiskt koppla på repet. På riktigt. Man tror man är med i matchen men man missar någonting vitalt. (personlig anekdotisk erfarenhet)
Citera
2026-06-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killitorgrillit
Faktiskt vad jag också kom att tänka på.
Det är ju så korkat att man tror inte det är sant.
Eller är det en AI som fått fotfäste viralt?
Ai är en tanke som slår en ja, har sett ai köra videos av prompts som är lika dumma..

Men, av allt som verkar?
Så hände detta faktiskt...

Extremt svårt tro olycka dock.
Känns o ser meningsfullt ut

Linan ligger bokstavligen vid sidan om, i en hög..
Ingen har ens rört den. Dom gjorde inte ens försök sätta på den. Skippade det steget.

Änmindre kolla satt fast...
Citera
2026-06-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Det är så lätt att komma av sig, även om man gör något som handlar om liv eller död, om det görs ofta med flera andra som har samma uppgift (kolla repet!). Publiken som ser och filmar tror 100% på personalen kommer lösa det och vill inte påpeka saker som några proffs bergis har koll på, även om det är 1 sekund före avkastet.

Jag har själv varit med om liknande (fast utan dödsallvaret) där jag skulle resa iväg och har lagt flygbiljetten på tallriken på frukostbordet så man inte ska glömma den. Resultatet blir att jag stoppar bort biljetten som en grej jag måste komma ihåg i sinnet, för det är så uppenbart, viktigt och den är redan framme tydligt och synligt (lite som bungee repet), att jag kom ihåg allting annat och hann iväg 2 mil innan jag kom på biljetten var kvar hemma precis där jag lagt den.

Man ska aldrig lägga något på ett säkert ställe. Då försvinner det eller så glömmer man det.

Fast det låter galet att företag som sysslar med Bungy jump kan glömma sånt.

Men jag fattar inte heller varför folk betalar för det eller att hoppa fallskärm.
Citera
2026-06-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Den där linan som ligger på marken är inte ut som ett bungeejumprep, de är mycket tjockare. Det där är ju ut som ett förstärkt balaband eller nått

Är det en riktigt händelse eller fakeklipp
det är inte bungyjump de ägnar sig åt.
Det är en ny form av extrem dumhet där man har ett statiskt rep.
Citera
2026-06-14, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Ai är en tanke som slår en ja, har sett ai köra videos av prompts som är lika dumma..

Men, av allt som verkar?
Så hände detta faktiskt...

Extremt svårt tro olycka dock.
Känns o ser meningsfullt ut

Linan ligger bokstavligen vid sidan om, i en hög..
Ingen har ens rört den. Dom gjorde inte ens försök sätta på den. Skippade det steget.

Änmindre kolla satt fast...
Den där rephögen verkar vara det som de två som bär ut kvinnan är fästa vid. Åtminstone en av de två ser ut att ha säkrat sig.
Kvinnan verkar ska ha fästs vid magen i en sele runt kroppen.
Kan de ha varit drogade hela högen?
Citera
2026-06-14, 14:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Naturligtvis får man överstressat hjärnsläpp bara av tanken på vad man ska göra. Erfarna företag måste ha rutiner när de kollar allt och lugnar ner alla hoppare osv.

Fullständig idioti att göra något så riskabelt som att hoppa. Man kan få samma kick av tiktok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in