2026-06-14, 10:59
Medlem
Oj!!! Det var glädjande att muslimerna åkte på däng!!! Australien verkar sjukt stabila!!
2026-06-14, 11:04
Medlem
Turkiets målmusik kunde vara den där gamla Hoppa Hule Hule Hule från någon eurovosionsschlagerfinal mitten 80-talet.
Särskilt eftersom turkarna inte klarade av att måla menar jag.
2026-06-14, 11:09
Medlem
Gick dom bananas de turkiska supportrarna eller efter matchen?? Aggressiva??
2026-06-14, 11:11
Medlem
Vad roligt med tidiga ’skrällar’.

Japan slår Nederländerna.
2026-06-14, 11:20
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Refugee who quit Bayern to create Aussie World Cup dream

https://www.bbc.co.uk/sport/football/articles/c33y424vv4zo
2026-06-14, 12:43
Medlem
Souttar vilken jävla beast.
2026-06-14, 13:46
Medlem
En som missade matchen här, lite förvirrande när man först läser tråden och sen kollar statsen.

Här inne låter det ju som att turkarna förnedrats och blev uppläxade av australisk fortbollspropaganda. Då gick jag in och kollade statsen, som säger att Turkiet hade 8-4 i skott på mål och 18-8 i totala skott? Står dessutom 70/30 till deras favör i bollinnehav?

Vad stämmer egentligen? Såg de på riktigt dåliga ut, eller gjorde Australien det mest bra i att vara effektiva?
2026-06-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
En som missade matchen här, lite förvirrande när man först läser tråden och sen kollar statsen.

Här inne låter det ju som att turkarna förnedrats och blev uppläxade av australisk fortbollspropaganda. Då gick jag in och kollade statsen, som säger att Turkiet hade 8-4 i skott på mål och 18-8 i totala skott? Står dessutom 70/30 till deras favör i bollinnehav?

Vad stämmer egentligen? Såg de på riktigt dåliga ut, eller gjorde Australien det mest bra i att vara effektiva?

Turkarna spelade för långsamt. Australien var nöjda med att Turkarna hade mycket boll då de i stort sett inte gjorde något med den...
2026-06-14, 14:34
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Turkiets målmusik kunde vara den där gamla Hoppa Hule Hule Hule från någon eurovosionsschlagerfinal mitten 80-talet.
Särskilt eftersom turkarna inte klarade av att måla menar jag.
De gillar ju inte Israel i Turkiet, så knappast va.

Men Bert Stjärts svenska version av låten, du vet den där han ”pêllar” sig i naveln och ”göörmökke å göra”, hade varit fett.

Strindberg myntade för övrigt begreppet ”leva som en turk”.
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in