Citat:
Ursprungligen postat av
Scubahero
Backa upp dina påståenden tack. Jag hör och läser jämt och ständigt om män som inte har någon vidare relation till sina barn. Det är inte konstigt att vårdnaden oftare går till kvinnan eftersom kvinnor generellt sett investerar mer i sina barn än vad män gör. Inte alla män ska jag säga då så förekommer jag det. Det är mindre vanligt att kvinnor skiter i sina barn. Sedan finns det en del dysfunktionella familjer där både mor och far är skräp.
Oh ja. Det finns en bra grupp män som inte är vidare barnfokuserade, men då brukar de inte kämpa för vårdnad och umgänge heller utan lämna över ganska snabbt mamman tycker att det är bättre så.
En rättsprocess kostar ju iaf 50-100 tkr trots rättskydd för att säkra sin rätt till umgänge, även om man bara får barnen varannan helg. De jag träffat och hjälpt har varit engagerade föräldrar som gör allt rätt, de har blivit borttryckta mot sin vilja med allt som går hittas på, nu är det lite utanför tråden här så kanske inte utvecklar, men skicka pm om du vill ha mer.
Nu pratas det bara om skiljsmässan gick igenom här och inte om vårdnadsfrågan direkt, men de brukar följa det domslutet, 15 åring är för gammal för vårdnadstvist, isf skulle det gälla 11 åringen men tvivlar, om 2 år kunde hon själv välja boende och de verkar kunna vara hos pappa annars hade soc agerat tidigare. Att han bokade av pub-event för barnhelg visar på högt föräldra ansvar med, en 11 och 15 åring klarar sig bra själv men han valde vara pappa över nöje, tror han väntade på att hela familjen skulle komma sams men domen blev hans dom.