2026-08-31, 20:16
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeWeU2
finns det fortfarande ingen uppdatering?!

Jag tycker att det är märkligt att media skriver så mycket om fallet, ”involverar” hela svenska folket och skapar engagemang, oro och känslor hos flera av oss.. för att sedan tystna.

Jag förstår integriteten, men det vore på sin plats att gå ut med lägesbild för flickorna. Särskilt med tanke på att insamlingar har startats och flera tusen människor har engagerat sig.

Det MÅSTE finnas någon som vet. Va fan, skapa en ny FL profil och bara uppdatera helt anonymt???

Det handlar liksom inte om skvaller eller gotta sig i andras olycka. Det handlar om genuint intresse i att det går framåt för dem och äkta omtanke från hela Sveriges befolkning. HUR skulle det kunna skada familj/vänner att uppdatera hur de mår, hur det går, vad tusan som händer med de stackars flickorna.

Jag skiter égentligen i etnicitet och sånt. Men grattis Sverige för mångkulturen. Finns det någon pålitlig information om detta, du som verkar insatt?
Citera
2026-09-01, 13:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Jag skiter égentligen i etnicitet och sånt. Men grattis Sverige för mångkulturen. Finns det någon pålitlig information om detta, du som verkar insatt?
Det blir ingen fup och ingen rättegång då pappan tog sitt liv efter att han hade skjutit barnen, troligen med en spikpistol i huvudet på båda flickorna.

Det finns en uppdatering av flickornas tillstånd 2026-08-05 men inget mer efter det.
Läs själv på länken. https://gofund.me/42d7fe77e

Vad är mångkulturen i detta? Mamman är svensk och var gift med en vit man från Nya Zeeland. Dom låg i skilsmässa.
Citera
2026-09-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Detta var bland det sjukaste jag har läst.

”Varför har jag inget att säga till om när det gäller min äktenskapliga status? Är det för att jag är man?” skriver han till tingsrätten i september 2025.

NEJ han har inget att säga till om när hon vill skiljas!!!

Vill någon part i ett äktenskap skiljas kan inte den andra parten på någon vis förhindra det, tack och lov.
Varför tror han att det är för att han är man som han inte har någon talan?
Vill han tvinga henne kvar i ett dött äktenskap? Dom hade bott isär i mer än 3 år som separerade när han dog.

Hon flyttade från honom 2023-02-13 och la redan då in om skilsmässa men den genomfördes aldrig för det missades slutdatum för äktenskapsskillnaden.
Daterad i rätten 2024-02-01
"Tingsrätten har beslutat att betänketid ska löpa från den 30 januari 2023. Parterna har underrättats om att de, för det fall att någon av dem fortfarande vill skiljas efter att betänketiden har löpt, måste begära fullföljd senast den 30 januari 2024.
Någon begäran om fullföljd har inte inkommit."

Kanske pga av att 2024-02-01 kom hennes post i tingsrättens mål fortfarande till det gemensamma huset, enligt domen för äktenskapsskillnad. Kan han ha gömt den posten för henne?

DOM 2025-08-27
Enligt särlevnadsintyget har parterna bott isär i minst två år. Lina XXX har därför rätt till äktenskapsskillnad utan betänketid. Tingsrätten finner därför att det föreligger förutsättningar att meddela dom på äktenskapsskillnad.

Det överklagade han och slutgiltigt besked om skilsmässan kom 2 dagar innan han försökte döda barnen och tog sitt eget liv.

Det här agerandet var troligen pga svartsjuka och en hämnd på mamman för skilsmässan.

Förutom på Filippinerna är det bara i Vatikanen som det inte är möjligt att skilja sig och han är från Nya Zeeland.

Ja män i offerkoftor. Vidrigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in