2026-06-14, 10:15
  #37
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Ha ha nej, alkoholfri whiskey är ju som att torrjucka mot en mannequin i en butik. 😅
Ska man köra whiskey så går man all in, så är det bara. 💯👍

Men alkoholfri bärs är bra. Vi vet att de gör reklam för hela segmentet såklart.

Det finns en del goda nuförtiden

Jepp. Tar någon ibland, men det måste vara alkoholfri och inte lättöl.
Citera
2026-06-14, 15:57
  #38
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Detta är inte killgissning. Dom reklamer du syftar på är faktiskt så att kanalen inte sänds från Sverige, därför kan dom sända sådan reklam för att dom undkomma lagen. Hade tv-kanalen funnits i Sverige så hade dom INTE kunnat göra så.
Jag har lärt mig alkohollagen då det är del av min utbildning.
Jag ser ju alkoholreklam på tv3 tex!
Citera
2026-06-14, 21:44
  #39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Jag ser ju alkoholreklam på tv3 tex!

Svenska lagar gäller bara Sverige, tack och lov!
Alla andra kanaler "sänder" från utlandet, därför är det OK.
TV4 har förlorat sitt marktillstånd, så TV4 kan faktiskt köra alkoholreklam numera.
Tror inte det finns några legala hinder nu.

Kanske Televerket, menar Telia lägger sig i, men Telia ägs inte av staten heller nu, så bara att köra på!
(Jag kollar aldrig på TV sedan kanske 15 år, men tar mig en öl då och då)
Citera
2026-06-15, 07:14
  #40
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Därför att i sverige får vi inte göra reklam för eller genom reklam glorifiera alkohol eller tobak eller uppmuntra till köp av dessa.

Om man ser reklam för alkohol eller tobak på svensk tv så beror det på att dom kanalerna är utlandsägda och sänder ifrån utlandet
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in