Citat:
Ursprungligen postat av
aurun
Jag ser ju alkoholreklam på tv3 tex!
Svenska lagar gäller bara Sverige, tack och lov!
Alla andra kanaler "sänder" från utlandet, därför är det OK.
TV4 har förlorat sitt marktillstånd, så TV4 kan faktiskt köra alkoholreklam numera.
Tror inte det finns några legala hinder nu.
Kanske Televerket, menar Telia lägger sig i, men Telia ägs inte av staten heller nu, så bara att köra på!
(Jag kollar aldrig på TV sedan kanske 15 år, men tar mig en öl då och då)