2026-06-12, 18:08
  #1
Avstängd
För att kunna hålla på ett lag förutom Sverige så bör man ju ha nån slags anknytning till det andra landet, jag tänker mig att man kanske bör ha det i åtanke när man dejtar och söker en kvinna att gifta sig med? Man har då en legitim anledning att hålla på det landet, man är ingift i familjen.

Detta skulle öppna upp för ett helt annat VM om man plötsligt t ex kunde hålla på Spanien, Frankrike, Brasilien, Argentina eller Tyskland.

Man skulle närmast vara garanterad slutspel VM efter VM.

Varför tänker inte folk på dessa saker när dom dejtar?

Dessutom kan du ju ta kvinnans efternamn och slippa ditt tråkiga svenne-banan namn som Olsson Karlsson Jonsson Anderson eller vad det nu må vara och istället heta Moreno, Fontaine, Silva, López eller Müller.

Det skadar ju inte heller att spanska, franska, brasilianska, argentinska och tyska kvinnor är vackra.
Citera
2026-06-12, 18:14
  #2
Medlem
Klandalfs avatar
Måste man hålla på ett lag via blodsband? Själv brukar jag hålla på Polen för att jag helt enkelt gillar Polen och polacker, i VM håller jag på Tyskland (utöver Sverige) för jag gillar deras VM-låt.

Svårare än så behöver det inte vara.
Citera
2026-06-12, 18:14
  #3
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Det skulle vara det sista jag tänkte på om jag inte redan hade en kvinna!
Citera
2026-06-12, 18:22
  #4
Medlem
Det låter som en bra idé förutsatt att ni inte tvingar icke fotbolls-intresserade damer att kolla på fotboll.
Vore jag man skulle jag hålla på någon form av sport där det fanns exotiska kvinnor. Blir ju en bra anledning att besöka det landet då. Både för att kolla sport och ragga damer
Av ren nyfikenhet, är Danmark bra på någon sport? Haha Misstänker att dom är sämst på sport men bra på att dricka öl typ..?
Citera
2026-06-12, 18:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
För att kunna hålla på ett lag förutom Sverige så bör man ju ha nån slags anknytning till det andra landet, jag tänker mig att man kanske bör ha det i åtanke när man dejtar och söker en kvinna att gifta sig med? Man har då en legitim anledning att hålla på det landet, man är ingift i familjen.

Detta skulle öppna upp för ett helt annat VM om man plötsligt t ex kunde hålla på Spanien, Frankrike, Brasilien, Argentina eller Tyskland.

Man skulle närmast vara garanterad slutspel VM efter VM.

Varför tänker inte folk på dessa saker när dom dejtar?

Dessutom kan du ju ta kvinnans efternamn och slippa ditt tråkiga svenne-banan namn som Olsson Karlsson Jonsson Anderson eller vad det nu må vara och istället heta Moreno, Fontaine, Silva, López eller Müller.

Det skadar ju inte heller att spanska, franska, brasilianska, argentinska och tyska kvinnor är vackra.
Jag hade på 70-talet en kort sommarromans med en vacker italiensk flicka som hette Giulia. Mamma mia! Men de är inte ens med i VM. Trots att det är 48 lag i år. Hade vi gift oss hade hon varit en nonna idag som säkert hade gjort de allra bästa ravioli.
Citera
2026-06-12, 18:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
Jag hade på 70-talet en kort sommarromans med en vacker italiensk flicka som hette Giulia. Mamma mia! Men de är inte ens med i VM. Trots att det är 48 lag i år. Hade vi gift oss hade hon varit en nonna idag som säkert hade gjort de allra bästa ravioli.
Det blir ju motsägelsefullt att kalla en Giulia för nonna.
Fan blev sugen på ravioli nu.
Citera
2026-06-12, 21:28
  #7
Medlem
Eurodiscos avatar
Nej det låter inte sunt. Det är lika idiotiskt som att söka kvinna efter vilket fotbollslag hon håller på i allsvenskan.
Citera
2026-06-12, 23:19
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Nej det låter inte sunt. Det är lika idiotiskt som att söka kvinna efter vilket fotbollslag hon håller på i allsvenskan.

Nej bor man i Sverige som man har man redan ett allsvenskt lag. Men jag pratar ju om tillhörighet till ett lag i VM.
Citera
2026-06-13, 06:31
  #9
Medlem
halaltarzans avatar
Söker man kvinna så är det nog bäst att hålla tillbaka att man i vuxen ålder håller på ett lag då det är lite lätt halvsvennigt. Nej, det är sånt man får smyga fram när man sitter lite mer säker i sadeln.
Citera
2026-06-13, 06:56
  #10
Medlem
Anybodykillers avatar
Som totalt ointresserad av fotboll blir det nog så naturligt om partnern är intresserad. "Jag hejar på samma som min fru" typ.

Finns de som säger samma sak om politik "jag röstar som min partner".
Citera
2026-06-13, 17:19
  #11
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
För att kunna hålla på ett lag förutom Sverige så bör man ju ha nån slags anknytning till det andra landet, jag tänker mig att man kanske bör ha det i åtanke när man dejtar och söker en kvinna att gifta sig med? Man har då en legitim anledning att hålla på det landet, man är ingift i familjen.

Detta skulle öppna upp för ett helt annat VM om man plötsligt t ex kunde hålla på Spanien, Frankrike, Brasilien, Argentina eller Tyskland.

Man skulle närmast vara garanterad slutspel VM efter VM.

Varför tänker inte folk på dessa saker när dom dejtar?

Dessutom kan du ju ta kvinnans efternamn och slippa ditt tråkiga svenne-banan namn som Olsson Karlsson Jonsson Anderson eller vad det nu må vara och istället heta Moreno, Fontaine, Silva, López eller Müller.

Det skadar ju inte heller att spanska, franska, brasilianska, argentinska och tyska kvinnor är vackra.

Vad tänkte ni göra, ligga i sängen och prata fotboll?
Som tur är så är min sambo lika ointresserad av fotboll ⚽ som jag. Jag vet inte ens om hennes land är med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in