Igår, 23:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnostalgi
Sedan är jag nog tämligen ensam om att känna så här, men som Italienfan sedan flera decennier tillbaka saknar jag verkligen Forza Italia på plan. Jag vill ha spagettigubbar, fjolliga reaktioner efter att ha blivit det minsta vidrörda och backa hem efter 1-0… 😌 Det är det som är tjusningen med etniska spelare från resp land; att man lite vet vad man får.

Knappast ensam, de flesta tycker nog att det känns konstigt och tomt utan Italien, en av de största fotbollsnationerna historiskt sett och Serie A är fortfarande topp 5 bland ligor. Självklart uppskattar man de olika ländernas egenheter, även när man irriterar sig på dem (som spaggarnas fjolliga filmande t.ex. ).

Om inte annat är ju Italiens nationalsång en av de mäktigaste, och spelarna brukar numera sjunga med av hjärtans lust därtill (lex Buffon).

Att Italien är mitt andra hemland gör att jag saknar dem ännu mer.
Citera
Idag, 03:47
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DPuppa
Vet inte om fler kommentatorer sysslar med detta, men har lagt märke till att Chris kan ägna första kvarten åt att rabbla spelares rötter och indirekt vilka andra landslag de hade kunnat representera. Var och varannan spelare i de europeiska lagen har ju någon form av koppling till ett annat land.

Chris tycks behandla det på samma sätt som när man nämner moderklubbar i TV pucken, ungefär. Men här blir effekten snarare den motsatta. För mig förtar det bara landslagskänslan när man hela tiden påminns om att spelarna hade kunnat representera något helt ett annat land.

Det är väl egentligen bara bland de afrikanska lagen som han inte får möjlighet att "briljera" med den här typen av fakta...

Chris i förra VM när han babblade om en spelare i något lag som hade svårigheter privat. Konstpaus från Chris. Tittarna inväntande svaret. Upplösning så: spelarens bror hade… Downs syndrom.

Han och Glenn spexar väl mycket på Instagram kan jag tycka också. TV4-mässigt.
Citera
Idag, 04:22
Medlem
dude2ks avatar
John Guidetti som lämnar blattesvenskan hemma ibland och ibland inte. Bruh!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in