2026-06-09, 21:45
Medlem
Under senaste 2 veckorna har jag fått 5 orosanmälningar på mig och bla en lvm anmälan från polis. Fick ett EP-anfall pga blandat olika substanser. Sen har jag oxå fått 2st tidigare i höstas pga en LOB och en från en läkare när jag kom in med 2 promille. Gått på antabus men ej dykt upp senaste 2 gångerna då jag ej mått bra.

DOCK:
Pluggar
Jobbar
Sköter hyra osv
Samarbetar

Dessutom har jag inte fått någon annan insats av soc som att blåsa/pissa.

Hur stor är risken för lvm? Kommer jag bara få valet mellan behandlingshem eller tvångsvård? Jag har inga problem med att bevisa nykterhet genom öppenvårdsbehandling då jag är redo att fixa detta.

Jag kommer må fruktansvärt dåligt om jag inte kan fortsätta plugga….
Citera
2026-06-09, 22:35
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Under senaste 2 veckorna har jag fått 5 orosanmälningar på mig och bla en lvm anmälan från polis. Fick ett EP-anfall pga blandat olika substanser. Sen har jag oxå fått 2st tidigare i höstas pga en LOB och en från en läkare när jag kom in med 2 promille. Gått på antabus men ej dykt upp senaste 2 gångerna då jag ej mått bra.

DOCK:
Pluggar
Jobbar
Sköter hyra osv
Samarbetar

Dessutom har jag inte fått någon annan insats av soc som att blåsa/pissa.

Hur stor är risken för lvm? Kommer jag bara få valet mellan behandlingshem eller tvångsvård? Jag har inga problem med att bevisa nykterhet genom öppenvårdsbehandling då jag är redo att fixa detta.

Jag kommer må fruktansvärt dåligt om jag inte kan fortsätta plugga….

Relax man!

För LVM måste du (för att citera en tyvärr avliden god vän, men han hade rätt) "sitta på Plattan i kalsonger och dricka T-röd direkt ur flaskan".

Dyk upp på Beroende! Se till att pissa (hyfsat) rent på UP! Och ok peth! (ivf under 1,0).

Best of luck!
Citera
2026-06-09, 23:06
Medlem
Riksreptilens avatar
Hör av dig/skicka meddelande till någon du har lite förtroende på soc då de lär höra av sig med all denna "aktivitet" .
Citera
2026-06-10, 03:44
Medlem
Erbjud dig att frivilligt åka iväg/delta i behandling om det tas upp till diskussion, finns ju ingen anledning till tvång kvar i sammanhanget då liksom.

Men det är fan inte bra att dra på sig så många EP anfall på den tiden, take care man!
Citera
2026-06-10, 17:42
Medlem
Men väx upp din mothefakka!
Ta tag i ditt liv, med ditt växande missbruk kommer du inte ha någon användning av din utbildning iaf.
Om du är ung kanske du får en LVU istället...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in