2026-06-09, 09:30
Medlem
Fieldxs avatar
Guild Wars 3 har precis annonserats och Beta kommer börjar nästa höst.

Det blir det första stora MMOt av en västerländsk studio sen New World. Jag har höga förhoppningar då ArenaNet är kända för att inte inkludera överdrivet med grind eller p2w i sina spel.
Citera
2026-06-11, 10:32
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fieldx
Guild Wars 3 har precis annonserats och Beta kommer börjar nästa höst.

Det blir det första stora MMOt av en västerländsk studio sen New World. Jag har höga förhoppningar då ArenaNet är kända för att inte inkludera överdrivet med grind eller p2w i sina spel.

Ja detta kommer vara det största spelet som släppts på många år, folk har längtat efter något nyskapande mmorpg som inte dör ut efter några veckor som allt annat som släppts senaste 10 åren.

Jag har aldrig kört gw överhuvudtaget men jag kommer garanterat uppgradera datorn och köra detta med vänner.
Citera
2026-07-05, 18:01
Medlem
Att guild wars 3 är för konsoler är framtiden. Hoppas det dröjer så att Switch 3 kan hinna plocka upp det till handheld.
Citera
2026-07-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahalolneger
Att guild wars 3 är för konsoler är framtiden. Hoppas det dröjer så att Switch 3 kan hinna plocka upp det till handheld.
Hör kanske inte till tråden men Guild Wars 1 släpptes till iOS/Android nyligen!
För att vara ett 20+ år gammalt spel ser det bra ut och musiken ljudbilden++!
Vadfan hände med spelutvecklare med tiden?
Citera
Igår, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Hör kanske inte till tråden men Guild Wars 1 släpptes till iOS/Android nyligen!
För att vara ett 20+ år gammalt spel ser det bra ut och musiken ljudbilden++!
Vadfan hände med spelutvecklare med tiden?
Meh. Vi är ju tusen gånger bättre nu på att göra MMORPG ifall man tittar på New World. Vilken jävla dröm det spelet var även om det bara var ett smakprov och kortvarigt.
Citera
Igår, 04:03
Medlem
Ok om livet känns pest 2027 (hoppas) ska jag fly in i denna virtuella värld istället.

Bara halvskämt då jag vet hur mycket tid som det kan bli om man fastnar i ett mmo!
Citera
Igår, 11:18
Medlem
Nägra GW-veteraner här på Flashback?

Är ni peppade o vad tror ni om det hela?
Citera
Igår, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahalolneger
Meh. Vi är ju tusen gånger bättre nu på att göra MMORPG ifall man tittar på New World. Vilken jävla dröm det spelet var även om det bara var ett smakprov och kortvarigt.

Det beror väl lite vad man söker.

Jag spelade aldrig New World men var inte det ganska tunt story/lore-mässigt? Mest inriktat på pvp och crafting/landägande osv?

Jag tror många skulle vilja ha ett spel som WoW med en riktigt bra story men med uppdaterad motor/grafik - typ WoW 2 eller så.

Sen tror jag MMO:s måste införa seasons eller liknande där det kommer nya saker med jämna mellanrum och där man lite börjar om - som t ex Diablo och Path of Exile 1 och 2. Folk vill inte sitta och nöta i 1-2 år innan nästa expansion kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in