2026-06-10, 19:47
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredpung
Ibland får man ju offra sig själv om ingen annan gör det. Stå där och titta på när någon försöker skära halsen av nån borde va straffbart. Blir svårare fullborda brottet om nån lägger sig i.

Männsikor som gärningsmannen här bör låsas in för all framtid eller arkebuseras. Finns inget som rättfärdigar att bete sig så här. Möjligen om offret döda en familje medlem eller vart på ens barn men här är det nog bara starkt missnöje som ligger i grund.
Eller så dör två. Idiot!
Citera
2026-06-10, 19:54
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Plus ett rättssystem där den som avstyr en attack mycket väl kan dömas hårdare än angriparen.
Varför sprider ni skit. Om det är dödligt våld så får du döda gm i försvar. Tack vara sådana som dig folk tror att man inte får försvara andra eller sig själv. Idiot!
Citera
2026-06-10, 19:58
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangaranga
Bara ett exempel av tusen. En man hjälper en kvinna som överfallits. För detta döms den hjälpande mannen till 1 års fängelse. Angriparen som överföll kvinnan fick villkorlig dom.

https://www.sverigesradio.se/artikel/1428976
Det där exemplet är övervåld. Visa dom andra tusen. Hade kvinnan blivit huggen med kniv så hade han haft rätt att så ihjäl personen. Lägg av nu!
Citera
2026-06-10, 20:05
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Varför sprider ni skit. Om det är dödligt våld så får du döda gm i försvar. Tack vara sådana som dig folk tror att man inte får försvara andra eller sig själv. Idiot!

Har du egna personliga erfarenheter?
Citera
2026-06-10, 20:30
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det där exemplet är övervåld. Visa dom andra tusen. Hade kvinnan blivit huggen med kniv så hade han haft rätt att så ihjäl personen. Lägg av nu!

Hur jävla mycket erfarenheter av situationer på liv och död tror du genomsnittliga Svensson har? Man reagerar instinktivt efter hur man själv uppfattar en situation, inte vad svartskallen till gärningsman har för intention.
Citera
2026-06-10, 20:36
Medlem
cute.as.ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelBurton
Vill först och främst varna för videoklippet det är inte nådigt.

Detta ska ha skett i Belfast igår kväll verkar det som, det går runt på X och är lite oklart just nu.

Offret är som jag förstår död, GM ligger på sjukhus med polisbeskydd och dropp.

https://x.com/AlexanderGaell/status/2064227112928637302

Även Visegrad rapporterar om det https://x.com/visegrad24/status/2064150850402972143

Inte mycket i mainstream medier än, hittade den här artikeln https://bnonews.com/index.php/2026/06/man-seriously-injured-in-attempted-beheading-in-northern-ireland/

Nowak, nu detta, det kan genuint koka över nu, om inte nu så är vi väl nära?
Finns det några exempel på att vita nordeuropeer har begått liknande barbariska dåd? Jag vill gärna tro att det inte finns några skillnader mellan vita och svarta människor förutom deras hudfärg. Hjälp mig. Jag vill vara en god sosse. Och ja jag är seriös.
Citera
2026-06-10, 20:50
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cute.as.duck
Finns det några exempel på att vita nordeuropeer har begått liknande barbariska dåd? Jag vill gärna tro att det inte finns några skillnader mellan vita och svarta människor förutom deras hudfärg. Hjälp mig. Jag vill vara en god sosse. Och ja jag är seriös.

Hans motiv är väl i dagsläget okänt. Att vita människor kan begå grova våldsbrott är ingen nyhet, dock är de väl uppenbarligen inte lika välrepresenterade i statistiken som svartskallar och araber.
Citera
2026-06-10, 20:57
Medlem
cute.as.ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Hans motiv är väl i dagsläget okänt. Att vita människor kan begå grova våldsbrott är ingen nyhet, dock är de väl uppenbarligen inte lika välrepresenterade i statistiken som svartskallar och araber.
Med barbariska dåd menar jag just barbariska handlingar som att halshugga en oskyldig människa och plocka ut dennes ögon på öppen gata. Kan du komma på något fall där en vit nordeuropé har gjort något sådant?
Citera
2026-06-10, 21:32
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Med barbariska dåd menar jag just barbariska handlingar som att halshugga en oskyldig människa och plocka ut dennes ögon på öppen gata. Kan du komma på något fall där en vit nordeuropé har gjort något sådant?

Nej. Tror inte det har förekommit. Det här är bland det sjukaste jag sett.
Citera
2026-06-10, 21:40
Medlem
Citat:

Om du går tillbaka i tiden hundratals år så hittar du sådant, det är just detta som är problemet dock. Vi har tagit in människor som inte ligger där vi ligger i utvecklingen.

Sanningen är helt enkelt att människor är olika, varför tror du att de behövde tysta alla som försökte varna om just detta? Hade sanningen fått komma ut så hade ingen trott att dessa multikulturella samhällen varit en bra idé att genomföra.
Citera
2026-06-10, 21:47
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Massa kravaller även i Skottland nu med mot elitens muslimimport. Regeringarna över hela EU måste förbereda sig för det värsta. Detta blir dominoeffekt.

Detta är Danmarks invandrings och migrationsminister. - Johan Forsells (m) kollega.
Otänkbar video i Sverige.

https://www.facebook.com/share/r/16uG82F8Dc/
Danmark har bara ett gäng populistiska skitpolitiker som är duktiga på att skrika högst. I Sverige säger de exakt samma sak, fast med en mjukare ton bara.

Danmark är på god väg att få de svenska tillstånden där också, med nuvarande politik. Det enda som hjälper är massutvisningar av probleminvandrare. Svårare än så är det inte. Men inte ens danska regeringen kommer få det gjort, särskilt nu när de har flera stollepartier från vänstern i regeringsunderlaget.
Citera
2026-06-10, 21:54
Medlem
EU eller Brexit som felat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här