2026-06-08, 14:24
  #1
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
I oktober 2023 köpte statsministerfrun Birgitta Ed Vängården Fållökna utanför Malmköping i Sörmland, tillsammans med sin gamla vän och kollega från lobbybranschen, skolaffärsmannen Göran Thorstenson.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8j8j5/5-punkter-om-birgitta-eds-volontarer

Båda är präster i Svenska kyrkan (tror jag).
Hur är er syn på dessa i ljuset av deras handlingar, bör dom fortsatt kunna titulera sig själva som präster.
Jag är speciellt intresserad av vad medlemmar i Svenska kyrkan tycker, själv funderar jag på att gå ur nu.
2026-06-08, 14:28
  #2
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8j8j5/5-punkter-om-birgitta-eds-volontarer

Båda är präster i Svenska kyrkan (tror jag).
Hur är er syn på dessa i ljuset av deras handlingar, bör dom fortsatt kunna titulera sig själva som präster.
Jag är speciellt intresserad av vad medlemmar i Svenska kyrkan tycker, själv funderar jag på att gå ur nu.
En präst ska bo i en präktig villa och sälja brännvin .
Follökna är väl mer en präktig herrgård eller slott.
Dock sliten och så.
Kostade dom inte så mycket att köpa.
2026-06-08, 14:40
  #3
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8j8j5/5-punkter-om-birgitta-eds-volontarer

Båda är präster i Svenska kyrkan (tror jag).
Hur är er syn på dessa i ljuset av deras handlingar, bör dom fortsatt kunna titulera sig själva som präster.
Jag är speciellt intresserad av vad medlemmar i Svenska kyrkan tycker, själv funderar jag på att gå ur nu.

Nu vet jag inte allt, bara det som berättats i media. Utifrån detta finner jag det ytterligt besvärande.
Dels för kyrkan, dels för paret Kristersson.
2026-06-08, 18:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Nu vet jag inte allt, bara det som berättats i media. Utifrån detta finner jag det ytterligt besvärande.
Dels för kyrkan, dels för paret Kristersson.
Vi har den mest korrumperade statsministern någonsin i dvärgen Kristusson.
2026-06-08, 18:20
  #5
Medlem
Nepotism, svågerpolitik och ryggdunkandes ryggkliare hela bunten.i ALLA jävla piss partier.
Hycklare hela bunten!!
2026-06-08, 18:30
  #6
Moderator
Kyrpators avatar
Det finns en tråd i Kändisskvaller där detta kan diskuteras, då det inte främst tycks handla om religion: (FB) Statsministerns fru Birgitta Kristersson Ed

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in